Friday, January 7, 2011

saya kira sampai tiga!!

tahun ni aku berpeluang tengok ragam murid darjah 1.. macam2 ada.. tapi setakat ni belum ada lagi laa yang meraung dalam kelas.. yang terkencing terb***k dalam kelas.. masing2 dah pandai bawak diri...

tapi tahap nakal depa ni.. boleh tahan jugak laa.. kalau cikgu2 baru tu mungkin silap hari bulan bleh menangis.. :D

semalam masa subjek Agama.. aku terdengar budak2 tu bising.. tiba2 terdengar pulak suara ustaz
"saya kira sampai tiga!!!" satuu... duaa.. duaa... tigaa...

aku yang dok dalam kelas darjah jenuh tahan gelak.. sebab apa nak tergelak.. masa ustaz tu kata satu.. budak2 tu sambut dua.. bila ustaz kata dua.. depa sambut tiga... kalau aku jadi ustaz tu jenuh nak tahan gelak...hahaha...



*budak2 sekarang.. bukan tau beza orang marah ke tidak...

2 comments:

Citarasa Rinduan said...

hehhehhehe..
zaman kita..asal cikgu kata..tolong...dari suasana macam nak ribut jadi tsunami...senyap sepi..hahaha

ejaescobart said...

ayu,
kalau cikgu tetiba diam.. otomatik kelas senyap sunyi.. cikgu dulu tak yah jerit teruk2.. dia pandang je kita dah kecut perut...