Thursday, January 20, 2011

lambat..

hari ni aku hanya meluangkan masa membaca novel di siang hari menyebabkan tiada satu entry pun dapat aku publish kan.. mesti ada yang ingat aku dah berjaya menghabiskan pembacaan aku kan? ya.. cuba la bersangka baik.. sebabnya aku hanya dapat membaca kurang lebih 4 muka surat sahaja.. selebihnya buku tertutup rapi di tepi bantal.. huhu..

eh! kenapa ayat aku kali ni macam ayat novel pulak? terasa seperti aku masih di alam novel lagi.. hehehe.. terbawa-bawa.. lagi pun sebenarnya aku cuba utk menyahut kempen Tuan Hj Hamzah.. aku cuba utk menulis menggunakan Bahasa Melayu yang betul walau pun bukan pada 15hb... konon! :P

bila dah taip ayat skem macam ni buatkan idea lambat sikit nak keluar.. isk! lambat lagi...




selingan.. tiada kena mengena dengan isi entry aku kali ni..




*aku rasa aku perlukan masa utk meronda mencari idea terlebih dahulu...

4 comments:

azieazah said...

Ada kala, berbuat sesuatu yang berbentuk terpaksa memang tidak menjadi.

Sebab tu baik jadi diri sendiri, dlm masa yg sama, berusaha menjadi lebih baik mengikut nasihat dan saranan orang lain.

ejaescobart said...

betul tu kak.. eja pun dalam usaha nak menulis dalam bahasa yang mudah difahami.. tapi tu laa kekadang tu bila bab luahan perasaan.. otometik bahasa jadi srupa cemana dok cakap..

shila said...

aku pun dah beli novel tu... baca jer entry hang hari rabu... petang tu gak p kedai buku beli... best gak kan citer tuh... tapi tak dapat nak baca sgt sbb keje data aku tak habis lagi... meh kita lawan baca jom...

ejaescobart said...

kalau lawan baca dgn hang memang aku serender awal2 la... soheh aku kalah ni... aku kan bleh tahan takat 3-4 muka surat je...