Tuesday, January 11, 2011

30080 ke 380?

hari ni aku bersenam dengan budak2.. wah! bersenam gitu... ye ke bersenam?? ke pegang 'remote' je.. budak2 je buat suma.. hehehehe... biasa le tu..

hari ni tak tau nak buat apa, just suh budak2 tu main musang & ayam.. tu pun seronok tak sangga bak kata org Perlis.. siap mintak nak main lagi minggu depan.. isk isk.. sian budak2 sekarang ni.. agaknya terlampau banyak tengok tv je sampai main ligan2 cenggini pun excited gile..

........

semalam waktu subjek matematik tahun 2, aku ajar laa budak2 LINUS ni.. jenuh laa dok mintak depa ni baca nombor yang aku tulis.. kemdian aku mintak depa kira objek dalam gambar & tuliskan nombornye..

ada sorang budak tu aku tengok dia tulis nombor 30080.. aku jenuh la pikir cemana boleh sampai banyak macam tu.. padahal objek dalam gambar tu ada tiga ratus lapan puluh saja... rupa2 nya dia tulis 300 dan 80 sekali harung.. tu yang jadi 30080 tu..isk isk.. poning.. poning..




*terkadang gelagat budak2 ni memang teringat2 buatkan aku senyum sengsorang...

3 comments:

Unknown said...

eja..

cikgu ker?
mengajar kat mana?

azieazah said...

EJa, murid tu menghafal dan dia tulis mengikut apa yang dia baca dlm kepala, bukan baca ikut buku.

Rumit tu...

Sabor jer lah.

eh lama tak main Musang dgn Ayam.

AYUUUUUUU... jom kita main. Ayu jadi Musang ler ya?

ejaescobart said...

Ayu,

ye Eja cikgu kat area Parit Buntar ni..

kak Azie,

jenuh ligan sapa yang jadi Musang..