Tuesday, January 18, 2011

salah ke aku bertanya?

semalam dok berbalas komen di FB dengan kawan2 yang mengajar di sekolah lama... tiba2 aku teringat kata2 salah sorang dari mereka "hampa dua nak pindah tak payah buat jamuan la no.. sebab dah ujung tahun"..(hampa dua = aku dan kawan lagi sorang yang dapat tukar)..

bukan laa aku ni hadap sangat dengan jamuan perpisahan tu.. tak buat pun tak pa.. tapi kata2 macam tu memang buatkan aku 'terasa' juga... macam la khidmat kami (aku & kawan) selama 3 tahun di sekolah tu langsung tak ada.. susah sangat ka nak tunjuk kan rasa hargai pada kami ni?

dan bila aku balas komen di FB.. yang menjawab pula macam nak hangin.. apa pasal pulak.. salah kah aku bertanya? kawanku berpindah ke Perlis.. aku pula pindah di daerah sama.. jadi tak jadi kudis pada aku kalau tak buat sebarang jamuan pun.. bukan bermakna aku sombong bila dah keluar dari sekolah tu.. tapi.. argh! persetankan dengan apa yang aku rasa.. ada depa kisah??





*maaf.. aku ter-emo hari ni...

3 comments:

azieazah said...

Secara peribadi, Kak Azie sendiri tak suka dirai dlm farewell, kerana rasa segan.

Tapi sekurang-kurangnya ada agenda perpisahan yang formal, jika pun takda jamuan atau makan-makan.

Kok ya pun, janganlah sebut terangan plak. Macam menghalau plak. uishhh

shila said...

kesian kat hang kan... kalau kat sekolah aku siap wat majlis... kalau dah pindah... siap call jemput lagi untuk dirai.... anyway moga hang hepy kat sek baru...

ejaescobart said...

kak Azie,

sama la.. Eja pun tak berapa suka orang merai diri kita.. tapi memang rasa cam kena halau laa bila dia cakap direct cam tu..


shila,

jgn kesian kat aku.. aku memang tak kisah kalau depa tak buat pun.. buat payah nak mintak keluaq sekolah dari GB je.. cuma aku rasa terkilan bila dia kata lagu tu..

sekolah baru? so far ok la.. melainkan dengan peel super betul tu...