Monday, January 24, 2011

apsal kwsp potong banyak sangat ni?

sori hari ni entry express sket.. aku dok pening n confuse ni kenapa bulan ni kwsp potong gaji aku lebih banyak sangat? dekat2 100 hengget dari biasa.. biaq betoi... sakit pala mokcik cenggini...

kalau gaji aku naik ok laa jugak nak potong banyak pun.. ni boleh mendatangkan marah....grrrr...


*senang2 potong banyak nak pulangkan balik tu mau makan bertahun baru dapat tu...

3 comments:

azieazah said...

Tak ingat baca kat mana ntah, minggu lepas ada orang tulis, KWSP kerajaan nak jadikan 11%.

Sebelum ni berapa %? 9% kah?

Kami swasta memang pilih 11%...

Ilhamny.com said...

mcm de baca kat mana ntah, mmg dgrnya KWSP naik

azieazah said...

Rasanya KWSP hanya beri 2 pilihan sahaja. Pilih either nak potong 9% atau 11%.

Saya tak pasti gomen fix atau tak. Tapi kami swasta rata-rata pilih 11%. Biar potong banyak, maklum takda pencen...