Tuesday, January 18, 2011

dialog di bilik guru..

sedang aku bersemangat dan tekun menyiapkan BBM (bahan bantu mengajar) untuk kelas darjah dua.. tetiba terdengar ayat yang tak berapa hingin aku dengar pada waktu dan ketika itu..

Dia : ini nak buat BBM dalam kelas ke?
Aku : Ha'ah
Dia : mintak maap nak tegur sikit.. salah cara buat BBM ni..
Aku : (biar betul minah ni..)
Dia : font tak boleh capital letter.. utk KSSR ... bla bla.. bla.. bla..
Aku : saya buat utk tahun 2.. KSSR utk tahun 1 je..
Dia : tapi tahun 2 masih tahap 1.. nanti budak2 bla.. bla..tak reti nak tulis bla.. bla.. dengan betul..
Aku : ye la.. (payah kalau layan org serba betul ni..)



alo cik kak! aku buat BBM ni utk buat panduan budak2 yang tak tau nak mengeja januari, februari.. etc.. je.. bukan nak tunjuk kata nama khas ke apa ke... aku ni ngajaq darjah 2.. bukan darjah 1.. KSSR hanya untuk darjah 1 je.. BTW.. aku pun pegi laa kursus KSSR.. one more, BBM aku ni dari sekolah lama lagi aku dah buat.. aku dah tanya segala cikgu2 Prasekolah, pemulihan yang berpengalaman lebih 10 tahun.. (jawapan ni suma hanya bergema dalam hati aku...)



*aku malas nak menjawab segala statement dia yang berbaur super betul... dengan penuh konfiden tanpa tanya apa tujuan aku buat BBM aku tu dah cakap salah.. hish! mujur la aku masih kenyang time tu.. kalau tidak.. dah lama dia selamat dok dalam perut aku...

6 comments:

azieazah said...

Jadi, sebagai ibu kepada pelajar, Kak Azie nak tanya,

“layakkah dia menjadi guru?”

“itukah contoh seorang guru? yang perasan bagus semua?”

Anonymous said...

bila dah nama manusia.... apa jer keje kalau perasaan bagus susah kan.... tak semua sempurna... mana ada cikgu yg sempurna kan... huhu

ejaescobart said...

kak Azie,

bagi soklan 1.. tak tau laa nak kata...

soklan 2.. yang pasti dia bukan contoh buat saya..


*pst.. cikgu2 lama baru je habaq peel dia memang cenggitu.. suka 'betul'kan orang.. huhu

ejaescobart said...

shila,

tu la payah nye kalau orang cam ni 'ada' dalam ruang lingkup kerja kita...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

kalau asik nak komen org jek bila la murid2 tu nak maju..jenis tu 4 sure jenis rasa dia je yg terbaik..

ejaescobart said...

benz,

yg ni spesis aku je betul.. pastu kalau ada event apa2 nak kena kerjasama.. dia laa yg ilang dulu.. huh! memang tak leh join wonderpet..