Wednesday, January 19, 2011

Rayyan Fantasi..

hobi aku membaca.. tak kira la apa pun bahan aku nak jugak baca.. walaupun sebaris.. tapi satu je kelemahan aku.. aku ni kalau bab baca buku cerita atau novel mesti lambat.. tak macam kengkawan lain yang boleh baca sebuah novel yang ada lebih kuang 500 muka surat dalam masa sejam dua.. huh! baca ke main selak2 muka surat je?

aku baca lambat bukan laa bermakna aku ni lambat baca.. tapi aku baca lambat pasal nak menghayati cerita.. (huh! statement bela diri ni..)

teringat pulak masa dok di maktab dulu.. ada sorang kawan ni memang suka bawak novel ke hostel.. dia peminat novelist thriller Ramlee Awang Murshid (RAM).. dek terjebak dengan novel2 yang kawan aku ni bawak.. aku pun sambung laa minat baca novel RAM ni sampai ke hari ni..

awai bulan aku singgah ke Popular nak cari buku utk persiapan mengajar.. dah lalu kat bahagian novel tu ternampak laa novel terbaru RAM.. Rayyan Fantasi.. baca sinopsis.. cam menarik.. terus sambar...

en suami dah pun khatam novel ni.. jenuh aku tanya apa ending cerita.. tapi tak mau bagitau pulak.. aku tanya ending pasal nak cepatkan pembacaan aku le konon nye.. kalau orang lain mesti tak nak tau apa ending dia kan?

aku mula baca hari Ahad minggu lepas..(9.1.11) dan sampai hari ni aku baru baca di muka surat 153 dari 545.. tak tau laa berapa hari lagi aku nak amik utk habiskan cerita ni.. saspen memang saspen.. tapi masih belum dapat 'tangkap' lagi ending dia cemana...


pic aku gugle je..



*baca suratkhabar pun kadang2 sampai masuk hari berikutnya baru habih.. huhu..

4 comments:

azieazah said...

Kak Azie pun harus beli dan baca.


Dah jadi ahli kelab RAM? di FB ada, tapi Kak Azie tak pernah aktif pun. Daftar jadi member jerrrr....

*Teringat kenangan Kak Azie pernah kendalikan program khas bersama RAM ni, (Kak Azie jadi MC). Program baca novel dia beramai-ramai. Besttttt sangat...!

Citarasa Rinduan said...

salam..singgah sini setelah 6 hari buzy dan keuzuran badan..

wah....peminat novel juga..
tapi bab tak dapat hayati dan tak boleh abiskan novel tu...ayu rasatyak boleh jadi geng ayu kot..hehehhe..
sbb ayu suka hayati, hingga meleleh airmata bab sedih2..
hehehhehe

kak AA, ewah...syoknya juma abang RAM...ayu juga suka dia...

shila said...

novel baru ker.... wajib nak p beli ni... puas juga aku dok tunggu yg terkini... wajib p kedai buku lps nih... tq for d info...

ejaescobart said...

kak Azie,

Eja dah jadi ahli kelab RAM..tapi cam akak jugak laa sekadar jadi member... huhu

Ayu,

kita dua ni kalau lawan baca sapa habih dulu silap2 2-2 tak abih kot.. haha...


Shila,

setakat ni yang terkini cita ni laa ada lagi satu Cinta Sufi.. aku cari dah abis kat kedai.. nak tunggu stok baru pulak...