Thursday, January 13, 2011

nak komen sket..

masa aku taip entry ni, rancangan Forum Perdana kat TV1 baru je abih... bonda yang menonton sebenarnya.. tapi oleh kerana aku buat kerja merayau kat rumah orang kat ruang tamu ni.. jadi layan laa jugak..

kalau ditanya isi forum memang laa aku tak bileh nak cita.. pasal aku tak fokus sangat.. aku busy print huraian sukatan pelajaran ok... (keje last minit cenggini le..) tapi telinga ni dengar laa jugak sikit-sikit..

cuma satu je yang telinga aku tak berapa nak berkenan.. tentang cara penyampaian isi perbincangan oleh panel malam ni.. ada tiga orang panel.. yang dua tu ok.. cakap dengan tenang je.. sejuk je telinga ni dengar.. yang satu lagi tu.. lain macam je aku tengok dengaq.. mula-mula tu ingatkan ahli politik yang bercakap.. rupa2nya bukan.. dengan nada + pitching yang tinggi macam orang berkempen pilihanraya.. sampai timbul urat2 leher.. siap jari telunjuk tunjuk kat audience.. hish! sungguh aku tak berkenan..

disebabkan gangguan dek cara penyampaiannya.. maka apa yang keluar dari mulutnya langsung tak melekat kat memori aku.. dah laa dia yang paling lama & banyak cakap.. yang lai dua orang tu boleh dikatakan 'tenggelam' laa malam ni..

aku suka cara Ustaz Zawawi atau Ustaz Zahazan, dan beberapa lagi ustaz yang biasa keluar dalam rancangan Tanyalah Ustaz @ Al-Kulliyah.. tenang je bila dengar..



*heran.. memang trend sekarang ke nak berceramah mesti tegang2 urat leher???

No comments: