Monday, January 24, 2011

aku dah dapat jawapan..

jenuh dok pikir dari petang tadi.. kemdian aku call kerani skolah lama tanya pasai potongan kwsp aku ni... sambil dok berteka teorinya..

akhirnya dapat la jawapan.. bulan ni kwsp naikkan peratus potongan.. dari 8% ke 11%.. hempeh tul..

aku heran mana pendirian dorang masa bagi pilihan pada kakitangan awam ni samada nak potong 8% atau 11%.. kalau dah tau nak bagi fix 11% tak payah laa menyusahkan dok kena isi borang bagai.. iskk... buang karan btoi laa depa ni..

jadinya perbelanjaan aku nampak gayanya semakin la kena 'keghot'.. makan nasik sehari sekali je laa pas ni..huhu




* keghot = jimat tahap gaban..

3 comments:

Citarasa Rinduan said...

eja--
jimat sekarang no hal..
akan datang>>> ribu riban dalam simpanan...kan?

ejaescobart said...

Ayu,
kalau benar bagai dikata... syukur alhamdulillah...

shila said...

kwsp aku dari dulu potong 11%... pastu sekarang ni dah isi borang utk kuarkan KWSP sebab dah cukup 3 thn kita berkhidmat... sedang menunggu proses nak kuar kan duti dari KWSP...hehe..
ko dah wat ker...