Monday, December 6, 2010

rajinn laa sangatt...

semalam hari ahad.. seperti biasa tak de aktiviti luar.. en suami je yang kuar sorang.. ada jemputan katanya kat area Juru..

so semalam dok rumah masak, pastu makan, makan, dan makan lagi.. hebat tak? masak sekali je.. makannye 2,3 round.. haha.. mana la nak menjadi azam Biggest Loser.. the Loser bleh la.. huhu..

pagi.. aku buat cekodok bilis.. ada org panggil jemput2.. pada aku asal kan datangnya dari tepung yang dibancuh dengan sedikit air..memang aku panggil cekodok.. goreng 2 round.. buh dalam piring besaq.. nah.. abih licin.. makan time panas2.. memang laju je.. masuk mulut.. si hero kecik pun sama.. tahan pedas la pulak kali ni.. aku taruk cili kering mesin & cili padi tu... en suami memang hantu pedas.. segala makanan suma nak pedas2.. mujur la air teh dia tak suh aku campur dengan cili padi.. haha.. (dah tebiat??)

tengah hari plak dapat request dari bonda.. nak asam pedas.. ok tak dak hal.. sebab bahan2 suma ada.. cili mesin dah standby.. ikan dah siap siang & basuh.. daun kesum tak yah beli.. kerat kat belakang rumah je.. jadinya tunggu nak masak.. keletung kelentang.. setengah jam dah siap..
hari ni eksesori menu sayur sawi ikan bilis.. menu wajib.. ikan goreng.. tadaaa.. dah siap..

hero kecik semalam laju je makan nasik taruk kuah sayur + kicap sket.. en suami.. 2 kali tambah,.. bonda pun sama.. wah! nampak gaya aku ni kena jarang2 masak.. baru laa laku lauk yg aku masak.. kalau selalu2 tu cam tak berapa nak jalan je.. (ceh! alasan nak mengelat... hampes...)

jom layan pic yg aku sempat snap.. (rajinnn la sangat.... :P)


asam pedas kepala nyoq-nyoq..



sawi + ikan bilis..



wajib.. ikan goreng..









6 comments:

Ilhamny.com said...

mak akih..meletup terceloq ayaq liuq chek tgk asam pedas tu..

Hezrin Ahmad said...

cekodoknya mana....hehe

ejaescobart said...

benz.. meh laa singgah rumah,. leh rasa asam pedas org utara.. huhu

hezrin.. cekodok tak dan nak snap.. dah abiss.. huhu

shila said...

nampak sedap jer asam pedas hang... aku x pernah masak pun sebab laki aku x mkn asam pedas

ejaescobart said...

nak kata sedap sangat tu tak la.. tapi abih licin jugak la satu belanga..

shila said...

sodap lah tuh...