Tuesday, September 20, 2011

Super Betul kenakan aku?

Selasa...


lagi kisah semalam...


minggu ni aku bertugas dengan Super Betul... kisah Super Betul boleh baca di sini dan di sini.. janji dah diikat.. dia akan sampai kan ucapan pagi dengan tajuk yang sudah ditetapkan oleh PPD.. aku pulak sediakan PA sistem & lagu nyanyian..

aku sampai sekolah memang awal... 6:40.. belum ada sapa pun sampai sekolah lagi.. kecuali budak-budak...

elok je aku turun kereta, ada bunyi sms.. bila check je... "dimaklumkan.. Teacher R***** mc hari ni...."

MC?? macam lahar gunung berapi je telinga aku panas... jenuh kelam kabut aku semalam... dengan PA sistem masih di dalam pejabat sedangkan pintu masih berkunci.. (sebab PAB masih bercuti).. budak0budak yang dapat RMT pun aku tak dapat nak pantau... sebab sibuk nak siapkan tempat duduk cikgu-cikgu di tapak perhimpunan...

akhirnya, ucapan pagi yang sepatutnya disampaikan mengikut tajuk dari PPD.. aku ubah jadi ucapan berteguran atau lebih mudah.. ucapan leteran... dan disampaikan dalam masa kurang dari 10 minit...




*rasa serik pun ada.. lepas ni kalau dijadualkan bertugas dengan Super Betul.. memang kena berhati2.....


Maksud singkatan...
** PPD = Pejabat Pendidikan Daerah
** PAB = Pembantu Am Pejabat (dulu panggil Par)
** RMT = Rancangan Makanan Tambahan

No comments: