Thursday, September 15, 2011

alhamdulillah... masing-masing tarik nafas lega...

Khamis..


hari ni hari terakhir peperiksaan UPSR.. kertas Bahasa Inggeris & Sains... dari riak muka murid tahun 6 tadi.. nampak macam ada harapan semua lulus... cikgu-cikgu tahun 6 pun aku tengok masing-masing tarik nafas lega... mudah-mudahan lulus la semua murid-murid tu...


hari ni internet masih belum pulih disekolah.. menyebabkan aku tak dapat nak update kerja aku... bukan kerja taip entry ni ye.. tolong bersangka baik okeh...


kerja-kerja menanda kertas pun dah selesai aku buat.. syukur alhamdulillah... tahun 2 lulus gred A,B,C seramai 24 orang... yang baki lagi 2 orang tu dapat D... yang dua tu memang slow yang amat... sorang tak faham cakap Melayu.. maksud aku, bila aku cakap bahasa yang betul, bukan loghat utara dia memang blur.. sebabnya dia ni pekat sangat telor Kelantan nya tu (sebut tey-lor ye... bukan telor ayam tu..) cemana laa akhir tahun nanti.. hish! risau makcik..!

tahun 3 pun lulus gred A,B,C seramai 27 orang... lagi 2 orang tu D jugak... hmmm... kena kerja keras lagi la nampaknya.. kalau tidak.. jenuh laa cikgu yang nak terima budak-budak ni tahun depan... silibus tahun 4 makin tinggi... mengira tambah tolak pun lemah lagi.. hadoii... makcik dah cam nak pitam bila dok pikir hal depa ni...



*oh ya, murid yang pulun buat kepungan tu, dapat A.. tak sia-sia usaha dia.... :)

No comments: