Saturday, September 10, 2011

#613 - kisah Isnin di pagi Sabtu..

dah pun Sabtu..


kerana entry yang aku taip hilang.. menyebabkan hilang mood untuk menulis seketika... mau tak hilang mood.. punya la karang berjela-jela.. macam-macam aku bebel.. alih-alih hilang macam tu je.. tak tau kat mana silap nya... (perhatikan ayat aku ni.. penuh dengan kata ganda.. cikgu BM, sila cek kesalahan.. hehehe)


peperiksaan UPSR pun dah tak lama lagi.. makin susah hati la mak bapak budak... anak yang nak amik periksa boleh rileks layan tv & FB lagi tu.. tak macam zaman aku dulu.. bila nak exam je.. tv la perkara pertama yang mak aku kawal.. langsung tak boleh bukak.. waima nak tengok berita sekali pun.. (zaman aku dulu tak banyak cerita macam sekarang ni...)

ok lupakan sekejap bab tu..

aku nak cerita kes Isnin lepas.. masa aku nak gerak ke sekolah... dah siap semua aku ajak la hero kecik naik kereta.. nak hantar ke rumah Mama (pengasuh).. beria dia tak mau ikut.. katanya nak ikut ayah naik motor.. maksudnya ayah balik kerja nanti baru hantar dia ke rumah Mama... jadi tinggal la si hero dengan Mak Toknya...

rupanya, sementara menunggu ayah balik kerja.. Mak Tok dengan hero pun baring-baring la depan tv di ruang tamu rumah... ntah macam mana Mak Tok terlelap.. hero kecik pun apa lagi la.. memulakan aktiviti seorang diri..

en suami sampai je rumah, tengok dah jadi macam ni..

kata en suami, "nak marah pun tak jadi"..











*sabor je la wahai hero kecik....

No comments: