Tuesday, August 31, 2010

Merdeka!!!

salam.. selamat hari merdeka ke 53.. semoga negara kita Malaysia sentiasa aman dari segala kacau bilau.. aminnn..

oleh kerana hari ni cuti.. en suami dengan sukarela nya nak mengemas rumah.. fokus utama bilik tidur 2... abis suma di keluarkan.. last2 mak amik keputusan katil yg dah dekat 40 tahun tu nak ditukar dengan katil baru.. so en suami pun mengangkut laa katil tu kat luar.. (sampai sekarang tak alih2.. penat sangat.. tak pasal2 keta kena park kat luar..) nama je katil tu dah berusia hampir 40 tahun tapi kayu dia masih kukuh.. berat lagi seh... jenuh jugak laa en suami nak mengangkat sorang2 tadi... (aku jadi pemerhati je laa since ada 'handbag' kat pinggang aku tu... sapa lagi hero kecik laa...)

dah siap2 mop bilik.. dalam kul 3 ptg tadi aku kuar laa dgn en suami nak p cari katil baru.. alaa.. katil saiz queen biasa2 je.. dapat laa diskaun hari raya.. ok laa tu.. rega cina tu letak RM380.. tawaq 2-3 kali dapat laa RM300.. ok laa tu.. mak pun skrg dah landing kat katil baru.. selesa sikit tgk dia baring atas tu... biasa mak tido kat bawah je.. sakit badan katanya...

menu utk iftar hari ni aku masak mihun sup je.. sup campak2 dgn barang yg ada dalam fridge je.. pastu aku try laa wat begedil.. resepi aku amik dari myresepi je.. alhamdulillah menjadi.. risau laa jugak kalau2 time aku goreng begedil tu pecah.. mujur laa sukses.. komen en suami.. masin sikit.. tapi aku tgk sekali harung je dah tinggal piring.. kira masin2 sedap le tu... ahaks!!! aku guna 3 biji kentang dapat laa 9 ketul begedil.... pic memang aku tak amik.. memandangkan masa memang suntuk., kul 7:15 baru siap masak suma.. nak bancuh air lagi.. so aku malas laa nak posing2 amik gambor.. (alasan sebenaqnya tu..) next time laa kalau rajin aku taruk sini ek...

update sket keadaan mak.. hari ni mak nampak letih sebab asik batuk je... nafas pun dah berbunyik.. tadi petang aku dah belikan ubat batuk kelapa laut.. tadi dia dah minum ubat.. time entry ni ditaip.. mak tengah tido... tadi pun masa berbuka.. mak nampak berselera sikit makan.. mungkin sebab ada sup kot... abis licin jugak laa apa yang dia makan tadi.. alhamdulillah...

hero kecik pun dah selera makan nasik.. kalau tidak memang tak mau langsung.. tutup mulut rapat.. agaknya sejak bulan puasa ni dia tgk bonda, ayah & maktok makan sama.. dia pun nak join skali laa.. tadi makan nasik + kuah sup + begedil.. banyak jugak laa dia makan.. lega laa sket aku tgk.. risau jugak laa dia tak mau nak makan nasik sebelum ni... harap2 esok pun dia mau laa makan...



ok laa dah kul 10.. aku nak kena tidoq ni.. alahai.. esok skolah... iskkkkk.......

No comments: