Tuesday, August 24, 2010

entry hari ni..

salam.. hari ni aku dan en suami berbuka dengan juadah yang simple ja.. aku buat bubur kanji, ayam masak lada hitam + air tembikai.. en suami plak buat ayam goreng kunyit.. alhamdulillah kenyang laa perut.. yg paling watkan hati aku lega sebab bubur licin.. syukur.. tak dak leftover mlm ni.. so esok nak sahur aku plan nak wat nasik goreng je.. senang..

mak pulak hari ni masih belum boleh puasa.. aku pun tak galakkan mak berpuasa.. badannya masih lemah.. solat pun duduk atas sejadah je.. nak sujud pun dia rasa pening.. hari ni tengah hari mak makan nasik + sup sayur je.. aku tak sempat nak masak semalam.. mintak ampun ye mak..

semasa entry ni di taip keadaan mak lebih baik kalau nak dibandingkan dengan malam semalam.. bubur kanji yang aku buat pun mak makan sampai licin.. lepas tu sambung plak makan roti sapu jem.. alhamdulillah.. lega aku tengok.. aku pun tak laa rasa se-stress siang tadi.. agaknya kalau aku pi check blood pressure aku saheh dah melambung tinggi.. tengkuk pun rasa tegang je..

Ammar.. siang tadi masa aku pi amik dari rumah pengasuh nampak dia aktif cam biasa je.. badan pun dah tak panas.. hingus pun dah kering.. alhamdulillah.. harap2 malam ni Ammar tido lena sebabnye dari balik tengah hari tadi sampai laa dekat2 maghrib tadi dia tak nak tido.. lepas ayah mandikan pastu sempat layan Upin & Ipin .. elok abih je katun tu.. dia pun lena.. lega...

betul.. betul.. betul..

No comments: