Sunday, August 8, 2010

lagi iklan tak munasabah..

salam.. pagi ahad.. pagi ke?? dah nak dekat lunch time dah ni... kali ni bleh laa aku post entry sket.. pasai hero kecik dah tido.. dah siap masak suma tu yg on internet ni..

ala.. arini masak simple2 jek.. ada ikan jelawat cousin aku kasi... tak tau nak masak apa aku buat asam pedas je laa.. pic aku x snap pun.. sebabnya cam kurang menarik je kalau amik dengan bahan2 x cukup lengkap.. aku taruk apa yang ada dalam peti ais tu je...

sesambil taip ni dok layan drama kat tv.. Halimah Jongang.. lawak jugak laa cita ni.. tapi bagi org lain cita ni menyentuh sensitiviti org lain terutama org yang senasib dengan Halimah tu.. entah laa aku x mo komen pasal cita ni..

hari ni aku nak komen pasai iklan kat tv skrg ni... makin mengarut skrg ni.. sekarang ni kerap kluar kat tv iklan minyak masak Alif.. iklan yang tak masuk akal pada aku... jauh menyimpang dari tujuan asal nak promote minyak masak baru dari Sime Darby.. tergedik2 je pelakon dia menari2 kat dapur.. kan ke sakit mata bila tengok.. (mata aku laa .. mata org lain aku x tau laa mungkin suka kot..)

satu lagi iklan penggelek ketiak.. (deodoran..) jenama AXE.. bleh plak pompuan tu wat aksi2 gedik kat library.. kan ke x logik.. kot ye pun ketiak lelaki tu wangi.. wat laa scene kat dalam bas ke, lrt ke, kalau nak lagi hebat scene dalam kapal terbang ke..

dan yang paling2 aku x berapa berkenan iklan Libresse.. bleh plak tayang waktu perdana.. wat malu kaum wanita je... iklan2 yang melibatkan menda2 yang agak sulit tu x payah laa tayang time2 perdana.. time2 tu kan yang dok menonton dari budak kecik sampai laa pangkat tok & tokwan.. wat nya yang dok menonton tu cucu dengan tok & tokwan.. pastu pi tanya plak apa benda iklan tu.. pakai kat mana.. cemana nak pakai... tak ke tok & tokwan nak kena create cita dongeng plak kat cucu.. iskk.. dorang tak pikir ke impak tayang iklan tu?

apa2 pun aku suka iklan masa aku kecik2 dulu.. cam iklan susu DucthLady yang abang Fafau belakon tu.. betul tak??? betulllll.....
lagi iklan yang best iklan sabun Trojan.. satu famili naik bas tak silap aku yg berlakon tu Khatijah Tan... pastu si bapak baju busuk.. siap bas bertukar jadi lori sampah.. kan ke direct je maksud iklan tu... tak laa memusing tak ketahuan punca...



alamak... hero kecik dah jaga.. nanti laa sambung...


daa....

3 comments:

kirana nakia said...

hahhahha...

JHaZ KiTaRo said...

salam.. blog hopping.. singgah2 la blog hamba kalau nak baca pengalaman hamba mengembara di 45 BUAH NEGARA.. :)

Hezrin Ahmad said...

hehe... Anak2 aku suka la pulak iklan minyak masak Alif tu... maybe sebab kazen nama alif...