Tuesday, August 31, 2010

bazar delight...

salam.. hari ni berbuka dengan juadah bazar ramadhan je... aku beli gulai kawah batang pisang.. yang ni request dari bonda ku.. pastu ikan bakar 2 ekor.. ayam masak apa tah seketul... sambal tumis sotong (sotong besar yg slalu makan dengan kangkung tu...) mahal seh.. 2 ketul sebesar ibu jari kaki rega RM3.. last aku beli otak-otak.. dah lama gile aku tak makan otak-otak.. walau pun rega mahal sungguh2.. sebab apa aku kata mahal? sebab rega dia satu 6 posen.. bila aku bukak je daun otak-otak dia nipis sungguh... gilo isi pun tarak.. aku rasa rega 6 posen tu dia nak jual daun nipah tu laa... bukan nak juai otak-otak tu... sabaq je laa.. ni yang buatkan aku teringat masa-masa aku kat maktab dulu... jenuh aku makan otak2... dah laa banyak isi.. satu baru 4 posen... iskk.. tu baru aku dok perak.. watnya aku dok jepun ke.. hawaii ke.. lagi laa mana aku nak cari otak-otak ni.. huhuhuhu... aku tak sanggup dok oberseas....

sambil aku taip entry ni aku dok jenguk2 cari resepi otak2.. ada dua resepi yg aku jumpak.. resepinya tak gunakan ikan tenggiri.. tapi guna sardin yang dalam tin tu... ermm... macam menarik.. nak cari ikan tenggiri kat sini bukan senang... mungkin sebab org belah-belah tempat aku ni tak pandai makan ikan tenggiri kot.. tak pun dorang tatau nak masak apa dengan ikan tenggiri.. sebabnya dah 33 tahun hidup baru aku kenal ikan tenggiri.. tu pun sebab en suami p cari kat mana tah bawak balik sekor suh aku wat asam pedas.. kalau tak... memang aku tak kenal sampai ke sudah ikan tenggiri tu cemana rupanya.. hehehhee.. :P


huhuhu.. lagi banyak isi dari yg aku beli.... (pic unkel gugel)



ok laa.. dah dekat kul 3 ni.. jap lagi aku nak bangun balik.. nak sambung tidoq...ZzZzzZZ


daaaa....

No comments: