Sunday, August 15, 2010

biasa2 je..

salam.. mesti suma letih ngemas rumah ek? ye laa hari ahad.. masa ni laa yang terluang utk kemas2 apa yang patut.. tapi kat umah aku bukan hari ahad masa yang terluang... tapi time hero kecik tido baru laa ada peluang nak kemas2, kais2 laa apa yang patut.. kalau dia x tido.. memang laa selagi tak bersepah, selagi tu laa dia tak berenti..

ni pun kain baju yang aku kutip petang semlm belum lagi berlipat.. yang dalam bakul hari sebelum2 tu pun ada lagi tak abih lipat.. belum sempat aku siap lipat hero kecik 'tolong' lipat baju yang dah siap lipat tu.. mau nya tak penat.. last2 aku tak lipat.. daripada aku kena lipat 2x baik laa aku tunggu time yang betul2 clear baru aku lipat.. kan? (ceh! alasan je tu.. :P)

tadi pagi aku pegi laa market (belah2 sini tak panggil pasar.. tapi panggil market.. kelas kan?? :P) dengan mak aku.. jenuh laa pusing2 dalam market tu tak tau nak beli apa.. beli ikan?? iskk bulan2 puasa ni tak tau nak masak ikan tu.. so, cancel beli ikan.. last2 beli kuetiow 2 bungkus, kerang sekati.. tauhu sket.. dah.. balik..

rasanya berbuka hari ni kuetiow goreng kerang laa.. semlm nasik goreng ikan masin.. yang tu je pun leh kena dengan tekak time bulan puasa ni.. kena plak en suami pecah mulut.. lagi laa dia tak banyak cakap.. apa je yang ada dia ngap.. :)

en suami pecah mulut bukan sebab bertumbuk.. tapi dek terantuk kepala si hero kecik tu laa malam semalam.. dok main dengan belon.. ntah cemana hero kecik tu terhantukkan dahi dia kat mulut ayah.. apa lagi pecah laa bibir atas bawah.. dah macam orang bertumbuk plak aku tengok.. nak amik gambor, aku tak sampai hati laa pulak.. bila tgk bibir yang bengkak tu nak tergelak pun ada.. kalah Angelina Jolie youu... hahahaha.. (kalau en suami baca abih laa aku... huhuhu..)


kalau laa output cam ni alangkah bahagianya aku... iskk.. (pic aku amik dari blog Cik Mat Gebu.. mintak halal ye cik Mat..)




Zohor pun baru je masuk ni.. aku stop dulu laa.. karang2 laa sambung... ek?


daaa..

No comments: