Thursday, September 2, 2010

1st attempt..

salam.. semalam aku punya laa pening kepala pikir nak masak apa.. dah laa ada miting sampai kul 3.. adehh.. last2 ilham rasa aku pun sampai.. aku plan nak buat nasi ayam.. tapi cam tak dan je nak perap ayam cemana ek???

last2 masa tgh drive nak balik umah tu teringat cikgu skolah aku ni ada cita dia buat nasi ayam guna ayamas crispy je.. yes!! terus aku melencong pi cari menda tu... tapi brand ayamas tak dak plak.. yang ada ayam dinding... dinding pun dinding laa... jgn pintu, tingkap sudahh...

balik umah.. lepak2 kul 5 lebih baru nak stat masuk dapur.. dengan bantuan resepi cik mat gebu.. aku bertungkus lumus nak siapkan menu dalam masa sejam.. (ceh! perasan cam masuk iron chef plak..) dan aku memang berjaya siapkan menu dalam masa 45 minit je... kira aku leh laa masuk iron chef dengan syarat masak 1 menu je.. muahahaaha..

so, semlm aku berjaya laa masak nasi ayam versi instant.. aku pun tak laa susah payah nak kena perap ayam bagai.. just siapkan nasik, sup, cili & kicap.. ayam tu aku goreng time dah dekat2 nak berbuka... en suami kata ok sangat laa tu kalau 1st attempt dia bleh tambah2.. (huhuu.. under estimate aku le tu... :( )

hari ni kat skolah ada majlis baca yassin n bekalan berbuka utk budak2 & parents.. so, P&P pun tak laa ada sangat... cikgu2 lain suma bz nak siapkan juadah utk petang ni.. nasi & kurma daging.. emm.. tadi aku dah tulung .. pastu ada insiden yang buatkan aku tak gamak nak makan.. so aku tinggal laa dorang2 tu buat keja.. tu yg bleh siapkan entry ni... hehehhehe.. (alasan nak ngelat.. )

hari je aku masih lagi dok terpikir2 nak buat apa pulak.. adehh.. selera bulan posa ni lagi teruk dari tak posa rupanya... isk iskk iskkkk...

sedap kan??

No comments: