Saturday, August 7, 2010

AQ 4 - Tarmizi juara!!

salam.. tadi aku dok melayan akademik al-quran 4 kat channel TV9.. masa mula2 tgk 1st finalist tu.. adik Muhammad yang dah slim tu... dok rasa cam dia yang nak menang... bila sampai turn Tarmizi.. memang suspen je rasa.. dua-dua memang sedap laa bacaan depa.. even aku tak tengok AQ4 ni dari mula.. (pasal berebut nak tgk Imam Muda kat Astro Oasis..) tapi 4-4 finalist memang baguih2... syok tgk depa bleh bawak macam2 lagu... (ntah bila laa aku bleh baca berlagu cam tu... iskk.. kecikk nya rasa diri ni...)

apa2 pun tahniah laa pada Tarmizi Hj Ali.. memang dia layak jadi juara.. bawak balik RM30,000 tuu... jenuh wat kenduri laaa.... rezki nak sambut puasa..


finalist AQ 4.. dari kiri: Husni Ali Hassan, Yahya Hj Ali, Tarmizi Hj Ali, Muhammad Ahmad Zahid..



sebut pasai puasa.. diam tak diam lagi 4 hari jaa kita bleh mkn siang pun.. lepas tu menguap laa... jgn dok p korek hidung plak sambil2 dok surf blog masak2 tu.. kang naya jaa puasa..hahahhaah...


ingat.. minggu depan jgn dok korek idung siang2..




yang pasti aktiviti biasa di bulan puasa membelek katalog kuih raya dengan buku resepi masak2 juadah buka puasa.. (tu cikgu2 lain.. aku tak buat naa.... hahahhahahhaha....)

sejak 2 minggu lepas lagi kat bilik guru penuh denga sample kuih raya.. yang dok menempah pun dah ramai.. dalam ati aku.. sakan sungguh cikgu2 ni.. dok pulun lawan order kuih raya.. aku?? iskk.. tak berani nak tempah.. takut sampai kuih duit nak bayaq tak cukup... wat leceh jaa kata org Penang...

peberet aku ni..





dah melalut sampai ke kuih raya.. tajuk entry lain.. tu laa bila dah lama x post entry.. jadi lagu tu laa.. ok laa selamat mlm suma.. aku pun nak turu ni... (turu Jawa kata = tidoq)


daaaa.....

2 comments:

kirana nakia said...

Ja..korek hidung tak batai posa la..

ejaescobart said...

uik? ya ka?.. iskk awat aku baru tau...