Sunday, November 27, 2011

makan lagi.. Masterchef sapa yang terkeluar?

Ahad..

malam sikit..



hujan tak henti-henti sejak balik dari acara makan-makan.. membawa ke senja.. benda makan atas meja dari penuh hingga lapang selapangnya di'kerja'kan dek aku.. hehe..


beberapa minit sebelum azan Maghrib.. aku terdengar bunyi yang agak pelik.. aku ingatkan katak panggil hujan.. rupanya perut aku yang bunyi mintak diisi lagi... amacam? ada unsur dramatik tak? hehe


niat nak pegi beli mi goreng mamak yang sedap sangat kata en suami tak kesampaian.. ekoran kereta en suami bawak ke tempat kerja... nak naik motor tak boleh pasai hujan.. macam la lebat sangat.. tapi sebab aku tak dak lesen motor bukan ada polis pun tapi sebenaqnya kaki cek yang tak berapa nak sampai :P

orang kata bila perut lapar akal kita pun panjang.. tiba-tiba keluar mentol ateh kepala aku.. macam ni...




terus aku teringat flyer yang aku jumpa masa sidai baju siang tadi.. ada ofer.. aku pun apa lagi belek pi belek mai.. terus la order online.. tak sampai sengah jam..


tadaaa..




makan time panas-panas.. alhamdulillah.. kenyang kami anak beranak bercucu.. hehe..




*dah kenyang, layan Masterchef la pulak.. ntah sapa nak keluar malam ni...

4 comments:

Citarasa Rinduan said...

wah...........eja mmg tau..
ayu lapo nie..
mmg musim hujan musim makan2..

ejaescobart said...

Tu la bila hujan.. Keja cari makann je... Hehe.. Mana tak bulat...

azieazah said...

Amboiii betul betul punya panjang akal dia.

Akal orang lapaq!

ejaescobart said...

kak Azie,


hahahhahaha... sungguh panjang kan?