Monday, November 28, 2011

Laporan hari Isnin...

Senayan..

malam..


hari ni tak dak acara makan-makan.. sebab aku kekurangan vitamin.. oleh kerana semalam aku balun makanan yang ada sampai menyawa (bernapas) ikut mulut.. tudia punya laa buruk perangai..


pagi tadi sarapan teh o panas... makan? yilek.. kan aku kata aku kurang vitamin.. jadi tak dak sarapan.. perut memang lapor.. nak masak cam tak cukup bahan je.. terus ajak en suami p cari bahan yang tak cukup tadi.. melilau sana melilau sini.. last-last amik mince beef.. nampak tomato comel-comel.. pun aku amik jugak.. bak kata anak sedara.. murah dowh! 12 biji = 97 sen je...


sampai rumah.. keletung keletang.. tepat kul 12 siap masak.. anak beranak brunch hari ni.. spegeti + penne bolognese.. hero kecik pun kemain nak satu mangkuk nak suap sendiri.. lapar sangat gamaknya.. abih licin.. sedap laa tu.. --> sila juih bibir sampai dagu... :P


siap makan, masing2 macam paus nak mendarat... sambil tu dok tunggu lori hantar minyak enjin tak sampai-sampai.. mata dah naik mengantuk.. driver tu janji nak hantar dalam kul 11-12 tgh hari... tunggu punya tunggu sampai kul 3 tak sampai-sampai.. aku dah fedap tunggu dah ni.. aku suh en suami call driver tu guna hp aku.. angkat pulak.. sebelum tu en suami call 3-4 kali tak berjawap... katanya lagi 15 minit dia sampai kat Petronas P.Buntar...


lebih setengah jap tak sampai-sampai jugak lori tu.. aku dah nak berasap telinga dah.. last-last aku yang call dia.. siap boleh suh aku tunggu lagi 5 minit lagi... geraammm nyaa.. dasar kap lam ya nga memang tak boleh pakai la dia punya janji... dari kul 12, kurang lima minit kul 4 baru aku dapat minyak tu.. hish! mujuq laa aku dah kenyang time tu.. kalau tidak.. -->tolong sambung..


dipendekkan cerita, aku sampai kat pusat servis pun dah lewat.. mujur masih diterima kereta aku untuk diservis... tukar minyak + gasket + air filter + upah =RM37.00.. sejuk hati aku.. aku dok ingatkan kena sampai tiga ratus hengget.. syukur... duit lebih boleh aku soping baju.. hehheheh..


hati gumbira, mesti nak dihiburkan.. kali ni aku hiburkan hati dengan mi goreng mamak + pasembor + cendol.. pergh! gumbiranya hati...



*adeh.. senak perut.. kenyang.. syukur alhamdulillah....

No comments: