Sunday, November 27, 2011

aku yang tertipu ke dia yang menipu?

Ahad..


hari ni acara makan-makan di majlid kenduri kawen je.. tengah sedap makan, hujan turun lebat.. terus teringat kak AA.. hehe... kena pulak tema tuan rumah tadi putih & purple.. tu yang lagi teringat tu.. kak AA, --> sila terharu ok.. :P

hujan pun dah sereyat terus jala laju-laju masuk dalam kereta... ingat nak balik rumah terus.. tapi teringat pulak jam tangan dah 'mati' .. jadi nak pi per'hidup' kat Billion je...

dalam hujan aku redah masuk Billion.. licin, lantai basah.. mujuq tak tertomoih dalam tu.. fuh! selamatt...

kena RM15 utk sebiji bateri kecik kenit.. bayor je laa.. daripada aku pakai jam tak hidup kan..

balik rumah je.. aku belek resit & waranty card jam yang aku beli tu.. heran jugak laa beli masa bulan 8 lepas.. bulan ni dah tak hidup jam nye... ini mesti bateri tak ditukar dek amoi yang juai jam tu.. aku dah pesan mintak tukar sebelum aku blah dari kedai jam tu hari tu... silap aku jugak laa tak double triple cek..

ye laa.. aku ni bukan selalu beli jam.. yang lama punya pun dah lebih 10 tahun.. beli yang baru pun jenama Elleh (bukan nama sebenar).. tapi tu laa memang tak patut amoi tu buat cam tu.. jadi pada yang belum dan nak beli jam baru.. sila lah mintak amoi-amoi yang jual tu tukar dulu bateri baru baru laa kita bayar... jgn jadi cam aku ye...







*padan le dari aku makan sampai nak balik tengok jam dok pukui 12 tak berganjak...

2 comments:

azieazah said...

Terharuuu! Memang terharu!

Terimakasih!

Kak Azie selalu beli jam tangan, sebab suka buat koleksi. Selalunya, jam tangan tu tak hidup lagi. Memang belum hidup. Bila kita dah beli, balik rumah, cabut “ikat” dia, baru jam tu hidup. So bateri tahan lama.

ejaescobart said...

kak Azie,

seingat Eja masa nak beli tu jam tangan yang dok tengah posing lam cermin memang bergerak jarumnya.. amoi tu tak tukaq bateri laa gamaknya tu...