Tuesday, November 29, 2011

Konspirasi ke ni?

Selasa..


tadi pagi meronda satu pekan Parit Buntar.. mula-mula ke kedai hardware.. beli tikar getah buat lapik meja aku kat bilik guru tu.. (semangat tahun baru..)

dah settle tawar menawar.. ke Pejabat Pos pulak.. mak aih.. paking tak dak.. mujur la bawak Bonda, SIL dengan hero kecik.. depa tunggu dalam keta.. aku je masuk.. mesin nombor pulak rosak.. kena pulak Q panjang.. sabarr.. sabarr.. aku belum makan lagi ni...

sebelum balik, pusing ke kedai dobi pulak.. ada TOTO yang belum aku amik.. -->sila bersangka baik.. bukan Sport TOTO ye.. sampai je simpang nak masuk rumah.. Bonda request nak mama roti.. pusing pulak ke Econsave.. niat mulanya tu betul2 nak beli roti je... sebabkan roti tak siap lagi.. aku membatak masuk dalam Econsave.. memang tak save laa poket aku jawabnya.. siap borong ketam bunga lagi.. tak termasuk dalam list tu.. tu pun kira aku dapat tahan napsu tak pusing keliling lagi tu... kalau tidak.. boleh jadi penuh satu troli.. hehehe... betul la kata ustaz.. jangan berbelanja semasa perut lapar.. boleh terjerumus ke lembah bukan hina tapi pembaziran...

sampai rumah.. niat aku berkobar2 nak masak.. bukak esbok tengok ada daging korban belen raya hari tu.. ketung ketang dah siap daging masak kicap.. next, aku nak buat fucuk masak lemak.. dah siap suma bahan.. nak bilas fucuk yang aku rendam tu.. alih2 air tak keluar dari kepala paip... asiey! tak kan stop pulak air tengah-tengah hari ni..

semua paip aku pulas nak pastikan betul ke air tak de.. sah.. memang stop.. semangat aku yang dari tadi tinggi menggunung terus jadi tinggi busut je.. sedih betul laa.. macam ada konspirasi nak menggagalkan usaha aku nak jadi Masterchef kat rumah ni... bukan selalu aku nak masuk dapur masak penuh semangat ni... hampeh sungguh la..

sudahnya.. aku layan mata jap.. harap-harap lepas ni ada air.. kalau tak de jugak.. hari ni makan nasik dengan daging kicap tu je laa.. hmmm... :(




*goggle
mama roti ni la faveret hero kecik.. dia sorang boleh habis 1 sengah biji..





*amik dari blog CMG
tengok sayur CMG ni laa buatkan semangat aku berkobar-kobar tadi...








*mata pun cam ada gam ja ni.. amacam sayur fucuk aku ni? adehh...

2 comments:

azieazah said...

Shopping di Parit Buntaq? Wahhh best sangat. Rindu nak balik sana...

ejaescobart said...

kak Azie,

tak dak la soping.. pi jamu mata ja.. tapi terbabas jugak laa poket tadi.. hehe