Saturday, November 26, 2011

Gajah Biru?

Sabtu..


minggu lepas aku dok sibuk key in prestasi murid tahun satu dalam sistem online yang kementerian buat.. sebelum tu dok kalut menanda kertas latihan yang depa buat.. sorang dalam 10 helai.. ada semua 23 orang.. belum bab merenung skrin nak key in.. sangat perlukan fokus yang tinggi.. tak boleh silap.. sebabnya sistem tu tak ada butang utk edit... susah kan?


lepas tu semua kertas tu hendaklah dimasukkan ke dalam fail individu murid.. wah.. aku dah rasa cam pakar buat fail la pulak.. haha.. mujur la cikgu tahun 1 (cikgu kelas) memang teliti orangnya.. fail-fail semua disediakan dengan lengkap untuk cikgu mata pelajaran.. tima kasih ye kak! kalau bagi aku yang jadi cikgu kelas.. huh! rasanya huru-hara jugak laa..


salah satu kertas yang aku tanda, telah menarik perhatian aku.. sebabnya semasa kertas aku edarkan pada murid.. aku dah pun ingatkan, warnakan gambar dengan warna yang betul. contoh, kalau pokok warna laa daunnya hijau, batangnya perang / koko.. sebab aku pernah jumpa dalam sekeping kertas tu semua gambar yang ada diwarnakan dengan warna ungu.. semua ye.. dengan orang warna ungu dari kepala sampai kaki.. yang lain2 apatah lagi laa.. bila aku tanya.. dia jawab.. malas nak tukar warna... tak ke pelik tu? zaman aku kalau bab mewarna memang paling suka.. setahun tu rasanya dekat 10 kotak arwah abah beli...

dah yang sorang ni aku rasa dia terpengaruh dengan kartun yang pernah ditayangkan di Astro Ceria... sebab tu dia bubuh warna tu..







No comments: