Saturday, September 4, 2010

morey delight...

salam.. wah semlm tak dan nak update.. sibuk mengalahkan chef kat hotel... heheheh... actually semlm aku tak masak pun.. amik cuti sehari... hahhahaha.. bukan laa disebabkan mood raya sudah marii aku malas nak masak.. semlm ni ada morey kat area kg aku nih.. so makan lauk morey je la.. banyak tuu.. siap carry forward utk sahur sekali...

nak cita sket.. kat sini kan juadah @ lauk morey biasanya macam lauk kenduri kawen.. kalau sesapa yg kempunan nak makan nasik kenduri kena laa mai belah2 kg aku ni.. antara lauk yg ada.. kurma daging.. kadang2 daging masak itam.. ayam masak tomato.. kari daging... kadang2 dalca tetel... yg wajib mesti ada ayaq asam,.. perghh yang tu buatkan meleleh ayaq lioq kalau tak dapat rasa tu... tapi kan semlm punya menu memang best laa.. mak aku pun siap bertambah nasi.. sedap sungguh laa tu.. (huhuhu.. nampak sangat aku masak tak sedap.. tak penah nye mak tambah.. sob.. sob..)

update sket pasai hero kecik.. tengah hari semlm masa amik dia dari rumah pengasuh badan dah stat dedor.. aisey., tanda2 nak demam le tu... balik umah terus bagi paracetamol, ubat batuk & selsema.. lepas sejam tak tidoq2 jugak hero ni.. heran jugak.. tak kan laa ubat tu tak lut... petang dalam kul 5 badan makin panas... aku taruk cool fever kat belakang badan dia.. nak kasi turun suhu badan dia.. sebab apa aku tak taruk kat dahi?? pasalnya belum sempat 5 minit nanti dia cabut siap baling ke lantai.. jadinya aku taruk laa kat belakang... paling tidak pun dia merengek je nak buang menda tu tak leh.. dah taruk tu kurang sket laa panas badan.. tapi tu laa mood dia sat2 ok .. sat2 tak ok... paling tak leh tengok time dia batuk... cam nak terkeluaq anak tekak bunyi nya.. harap anak bonda cepat laa sihat.. aminn...

No comments: