Sunday, September 26, 2010

10 yg dah sudah...

salam... alhamdullillah syukur hari ni aku dah selamat membayar hutang.. dah 5 hari.. 5 days to go.. huhuhu.. esok insyaAllah puasa lagi.. hari Selasa nak kena posponed pasal nak bawak mak ke hospital.. cadang tu dalam minggu depan settle laa hutang ni.. kalau x dak aral melintang... hehehe

ok tadi berbuka makan nasik briyani.. alaa beli rempah hat dalam kotak tu.. pastu campak2 dalam beras tambah karot sket pastu buh ayam 3-4 ketul.. siap! tak sampai sejam pun.. senang banget.. mak pulak buat kurma ayam.. bukak puasa tadi senak jugak laa perut.. taruk nasik lam pinggan pun dah cam gunung kinabalu.. air plak bergelas2.. (gelas kenit je..) heheheh..

sebelum berbuka sempat jugak laa pegi pasar malam kat Taman Pekaka tu.. pegi pun semata2 nak cari bantal kekabu utk ammar.. sian sangat tgk dia tido tak berbantal.. bantal lama tu dah kepek.. rega pun murah.. sebiji bantal rega 3 hengget.. bantal guling pun sama rega.. saiz utk budak2 laa.. dalam dok pilih bantal tu hujan turun lebat plak.. payung buh dalam keta.. adeh.. terpaksa laa en suami patah balik ke keta utk amik payung.. tima kasih ye.. sayanggg awak.. ahaks!

dek kerana hujan lebat yang mencurah2.. langsung niat nak tengok2 apa yg patut utk berbuka tak jadi.. terus gerak masuk keta n balik rumah.. tapi melencong jap ke supermarket nak beli susu & diapers utk hero kecik.. sampai2 rumah je ngam2 dah azan.. syukur Allah permudahkan segala urusan..

satu je yg watkan aku sakit pala ni.. ada lagi 1 speed trap plak.. adehh.. ingatkan aku dah abih berhati2 laa kat lubuk hitam tu.. tapi kena jugak.. iskkk.. seingat aku sejak aku bayaq saman blacklist sebelum renew roadtax tu sampai laa sekarang aku dah tak speed kat area tu.. kalau terlajak salam 10km/j tu ada laa.. tak kan tu pun kantoi jugak... iskkk pening pala aku pikiaq aih.. nampak gaya aku kumpul duit bagi cukup laa baru pi bayaq.. 300 hengget tuuu..... aduss!!!!

satu je jalan yg aku nampak supaya aku x kena speed trap kat area tu.. aku kena pindah sekolah.. kena pindah skolah yang dekat dengan rumah aku... haaa.... selamat aku dari kawasan hitam tu... (cam ngeri je,..)


nanti sambung plak..



daaa...

2 comments:

azieazah said...

Amboiii saman sampai RM300 tu. banyakkkk..

sini langsung tak leh nak speed sbb jem memanjang...

ejaescobart said...

kak azie.. bertuah laa dok sana... jimat 300.. huhuhu...