Tuesday, September 7, 2010

27 ramadhan...

salam.. semlm agak bz.. tak sempat nak update pape.. hero kecik demam lagi semalam.. pastu bila nampak je aku on laptop ni.. dia pun sibuk sama naik... yang tak tahan tu tengah dok taip2.. dia bleh p tekan button off plak.. adehh... sabaq je laa..

semlm menu aku cukup simple.. bubur kanji, ikan cencaru bakaq, ayam masak kicap, sayur buncis goreng, ikan kembong goreng, tak lupa jugak sambal petai frozen.. (aku rasa dah dekat 3 minggu dalam fridge) mesti heran kan sebab apa menu banyak sangat? nampak je senarai menu banyak.. tapi sebenaqnya suma tu aku masak sikit2 je... sebab bahan2 pun dah tak dak dalam peti ais tu.. kebetulan pulak jemaah berbuka semalam bertambah.. (abang aku kat Doha tu balik dgn famili).. kelam kabut sket laa jugak.. sebabnye aku budget dorang sampai lepas berbuka.. aku pun tak laa masak nasi.. alih2 dorang sampai ngam2 tengah azan.. sian.. anak2 buah.. tapi second round tu budak2 puas laa makan nasi dgn lauk2 aku yg berderet atas meja tu...

lepas solat maghrib, aku ajak abang aku sefamili tu pegi makan kerang rebus.. kat area kg aku nih memang itu laa menu yg wajib ada bila tiba bulan ramdhan... kerang rebus di makan dengan kuah kacang.. kedai yang aku ajak ni terletak di kawasan Tanjung Berembang.. kedai Mak Siti.. pic aku memang tak amik.. kamera lupa nak bawak.. kat kedai ni macam2 jenis siput ada selain kerang.. antara siput yang sempat aku tengok org lain makan.. (sebabnya aku tak makan siput2 ezotik ni..) ada siput duri, siput sudu.. selain pada tu kat kedai ni ada jual laksa, bihun sup, mee sup, sotong kangkung, rojak petis, cucur udang.. macam2 ada..

semalam rombongan aku ni oder kerang rebus, siput sudu, laksa, bihun sup.. tu je.. semua sekali RM53 utk 8 orang makan... pelanggan kat kedai ni memang ramai.. tak penah lagi laa ku tgk meja kosong tak dak orang duduk,.. jadi kepada sesiapa yang dok sebelah utara ni try laa p kedai Mak Siti ni... hari je last dia bukak lepas ni dia cuti raya.. 5 oktober plak baru bukak..

wah! betoi2 promosi ni.. sumpah aku sikit pun tak dapat komisen dari promosi yang aku wat ni.. tak caya? caya laa.. bulan2 posa ni tak baik buruk sangka dengan orang..

ok laa hero dah jaga.,.. aku nak siap2 p market ni.. ntah apa laa yg ada lagi ni... nanti sambung...


daaa

No comments: