Thursday, June 24, 2010

eh?! aku plak jadi isu??

salam.. hari ni kecoh kat skolah pasal sambutan hari guru peringkat daerah hari sabtu ni.. list nama cikgu2 yang terlibat dah kluar... tiap2 skolah mesti hantar 15 org guru ke majlis tu.. yang paling x sedap telinga dan perasaan aku tadi ni pasal ada bunyi2 kat belakang dok komplen kenapa nama aku x dak dalam list tu...

dorang siap survey sapa yang dah kena dan x kena pegi last year.. yang x kena pi tu dah tentu2 laa aku.. pasal time tu aku tgh cuti bersalin... lepas tu dok pertikai kenapa tahun ni pun aku dikecualikan jugak... aku pada mulanya malas laa nak komen.. aku wat donno ja.. konon malas nak layan laa..

tapi tadi tengah hari, makin rancak pulak sembang membang depa ni... siap ada yang kata aku leh sengeh lebar laa pasal x terpilih... iskkk.. salah aku kaa kalau nama aku x tersenarai??? aku ke yang pilih nama aku sendiri utk dikecualikan?? kadang2 kan aku rasa pelik laa perangai cikgu2 skolah aku ni.. yang tu pun jadi isu...

ujung2 sebelum aku nak balik tadi.. aku dengar ada yang dah bertanya pada PK1.. jawapan bagi soalan dorang tu.. ada antara nama yang tak tersenarai atas sebab.. aku dok jauh dari tempat berlangsungnya sambutan tu.. so, majoriti cikgu2 yang dok bising tu jarak rumah dorang dengan lokasi sambutan tu lebih kurang 10-15km je.. nak dibandingkan dengan aku dalam 30-35km...

hmm.. nama pun manusia... rambut je sama hitam.. hati penuh panca warna... lantak ler korang... kata laa apa nak kata... susah2 sangat kalau esok ada lagi bunyi pasal cita ni.. aku nak jawab lagu ni ja... "sakit tang mana kalau aku tak pi?? ada aku kesah??? " bleh cam tu??

sat jaa esok dah jumaat... yahoo!!!!


ok laa.. nak tidoq... gud nite!



da...

2 comments:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

sabar k.eja..susah nak puaskan hati semua org..buatlah pe yg terbaik tuk diri k.eja..

tentang mereka...forget it..

Anonymous said...

ni mesti cikgu2 lama.... ala depa cam tu....
kita cikgu baru ni meamang x kisah...
tp sek aku ni cikgu2 lama x berkira sgt.... cikgu baru plak yg asyik berkira....
Per2 pun ko wat yg terbaik utk ko...
dah nama PK1 tak boh.... wat dek jer lah...