Tuesday, February 22, 2011

guru baru lagi..

hari ni sekolah aku terima lagi seorang guru.. kak Anisa namanya... dia datang dari Ipoh.. terlupa pulak apa nama sekolah dia dulu.. tak sempat nak berkenalan sebab kelas aku penuh hari ni..

PK1 maklumkan tadi kak Anisa ni berpindah berikutan baru kematian suami 2 minggu lepas..akibat serangan jantung... kampung dia kat area sini jugak.. pasal tu agaknya dia mintak tukar.. bersama2 dia tadi anak2 pun ikut pindah ke sekolah aku.. seorang tahun 5, tahun 3, tahun 1.. khabarnya ada lagi seorang anak masih kecil lagi... tak silap dalam 3-4 tahun jugak laa umurnya..

kak Anisa ni muda lagi baru 38 tahun umur dia.. bukan la guru baharu yang baru di hantar posting.. pengalaman mengajar je dah 14 tahun.. lama tu.. memang power laa tengok dia ngajar budak tahun 4 tadi..


sebelum balik, aku dimaklumkan oleh PK1 kak Anisa ni sedang hamil.. baru 3 bulan usia kandungannya.. sedihnya aku rasa... suami baru je meninggal 2 minggu lepas.. nak tempuh saat2 hamil tanpa suami di sisi.. iskk.. kalau aku laa.. memang tak tertanggung aku rasa..

tapi aku tau.. Allah hanya berikan ujian kepada hamba-hambaNYA yang mampu menanggung.. Allah Maha Adil..



*moga-moga kak Anisa tabah mengharungi hari-hari mendatang...

4 comments:

kirana nakia said...

Salam

Alfatihah utk arwah..
Kesian kakak tu..harap dia tabah

Citarasa Rinduan said...

sampaikan salam ayu utk kak anisa..
besar pengorbanan beliau...

moga2 kandungan beliau seteguh dan sekuat ibunya...

Dinas Aldi said...

Al-Fatihah untuk suami Anisa. semoga dia tabah menghadapi dugaan itu...

ejaescobart said...

nakia,

aku tengok kak Anisa pun orangnya kuat semangat..


ayu,

insya ALLAH salam ayu akan disampaikan..


dinas,

aminn...