Thursday, May 24, 2012

Ujian dah habis, esok last day sekolah.. yay!! cutiii...

Khamis..


sepanjang minggu ni berlangsung peperiksaan pertengahan tahun.. kebiasaan ujian @ peperiksaan mula hari Selasa.. tapi untuk PPT (Peperiksaan Pertengahan Tahun) kali ni PPD dah keluarkan arahan mula hari Isnin..so hari ni last day budak2 bertuah tu jawab kertas soalan...

aku yang mengajar KSSR tahun 2 tak terlibat dengan PPT ni... cuma ikut jadual periksa aku hanya bagi budak2 bertuah tahun 2 tu jawab soalan insrumen yang aku dah buat.. setakat ni alhamdulillah budak2 tu boleh jawab.. cuma ada sorang dua je yang tercicir.. kalau aku dok sebelah ok pulak jawab soalan budak bertuah tu.. kalau aku round @ tak dok sebelah je mesti ke'laut' jawapan depa tu.. adehh... jenuh laa cikgu nak buat kelas one to one cenggitu.. dalam seminggu ada 6 waktu je..

duhai mak bapak.. tolong laa tengok2 kan anak2 anda... cuti dua minggu ni jangan laa asik hidang budak2 tu dengan rancangan tv je.. kalau yang ada Astro tu lagi laa... kasihani laa anak2 anda dan jugak cikgu2 nye... (ayat merayu).. :((

kalau tak kesian jadi cam lagu ni laa nanti....






cuti pun dah nak mula esok lusa je ni.. ke mana laa aku nak bercuti? ada idea? jangan cakap pi sekolah dah laa na...

2 comments:

Unknown said...

selamat bercuti cikgu eija

tapikan.. ayu tau, gerenti walau cuti sekolah. pasti ada kursus atau kerja2 sekolah y perlu disiapkan,,

ejaescobart said...

tima kasih ayu...

memang pun kalau nak dikira kerja.. memang tak pernah cuti laa nampaknya.. so kali ni nak buat2 tak nampak je dulu boleh? hehe...