Sunday, May 27, 2012

hari cuti #1

Ahad..


rutin utk hari cuti dah pun mula.. pagi macam biasa masterchef mengetuk kuali masak nasik gorem utk en suami bawak ke tempat keja... oleh sebab penyakit bermusim menyinggah.. nasik gorem aku cuma berlaukkan naget ayamas je laa.. telor pun tak masuk.. karang dok menggaru pulak en suami..


tengah hari aku melantak nasik kenduri je.. untuk pengetahuan.. hari ni laa dalam sejarah aku makan nasik dua kali dalam sela masa tak sampai doploh minit... hadoi.. cemana laa perut aku nak kempis lagu ni.. dah nama pun p knuri kawen.. tak jamah nasik karang tuan rumah pulak kecik ati.. (konon..!) padahal lauk dia memang mabeles... :P

balik knuri sempat la singgah pesta buku kat sini.. ye ke pesta? satu kompeni je pun bukak khemah kat pusat bandar tu... dan aku sempat laa rembat novel RAM (Ramlee Awang Murshid).. tu pun novel lama... tapi aku je yg belum baca lagi...



pic google...


balik dari pesta buku baru laa masterchef kembali beraksi.. cewah!! sikit2 masterchef mentang2 laa sekarang ni dah demam masterchef selebriti... lauk hari ni aku sempat buat siput sedut masak gulai.. sayur buncis shitake.. dgn petola istimewa bonda... fuh!!! tak agak-agak buh nama lauk... rasa? hmmm.... licin jugak laa en suami makan.. (mungkin dah tak dak pilihan kot...)



sila imajin gulai aku sedap cenggini ye... (cik Mat.. pinjam gambaq naa)





ok laa cukup laa laporan hari ni.. nak tengok masterchef ni.. kot2 laa dapat idea... :P


*bak kata budak2 la ni... k-bai... (ok bye)

No comments: