Friday, December 24, 2010

semalam cuma 1 entry je yg sempat aku letak.. sibuk apa tah sampai tak dan nak update.. pagi bawak bonda ke pejabat tanah.. nak tukar nama hakmilik rumah dari nama arwah abah ke nama bonda.. sampai sana.. segala dokumen yang dibawak di semak oleh pegawai berkenaan.. nama tak silap Anita bt Amri.. manis orgnye..

dah disemak.. kemdian cik Anita ni bagitau proses nak tukar nama ni bukan di pejabat tanah daerah.. tapi kena hantar ke pejabat tanah negeri.. kat mana lagi Ipoh le.. aisey.. dokumen ni dah di angkut merata.. dari Putrajaya ke Gombak.. balik ke rumah nak kena angkut balik ke Ipoh... mujur la nak buat kerja2 ni tak perlu bawak bonda.. jadinya wakil je yg pergi.. alhamdulillah selamat.. tak payah nak usung bonda ke sana ke mari.. (bonda nak berjalan banyak pun bukan boleh sangat..)

hari ni aku sempat menjengah sekolah lama utk amik semua dokumen yang nak kena bawak ke sekolah baru.. balik rumah terus keletihan.. melayan si hero yang tak mau nak tido petang.. langsung masa utk update entry terlepas.. biasa la kalau aku dok menaip.. dia pun sama sibuk dok tekan macam2.. paling geram tekan butang off.. hish!



selingan....

anak menakan aku berjaya memperoleh 7A 1B.. masa trial dapat 6B 2A.. sempat aku berseloroh dengannya Ahad lepas.. mungkin result sebenar terbalik.. 6A 2B.. alhamdulillah..dalam seloroh menjadi doa .. :) orang paling gembira tentu la abang aku yang dok di Qatar tu.. ye laa anak bertungkus lumus amik periksa, abahnya jauh diperantauan.. hanya doa yang mengiringi.. (seingat aku abahnya punya result pun tak cantek cam ni.. -bangcik jgn marah haa... :P)

dah dapat 7A ni ingatkan dia nak mohon la sekolah asrama lain.. mungkin dah serasi dengan sekolah kat Meru tu.. lagi pun senang.. tiap2 minggu bleh balik rumah... bleh layan internet..



* teringat time aku dulu.. dapat je result SRP sibuk isi borang nak tukaq sekolah.. seronok nak merantau, merasa hidup jauh dan berdikari.. tapi tak jauh mana pun.. kat Sek Teknik Penang je.. belakang Masjid Negeri tuu.. jadi la.. dari tak merasa merantau langsung..

2 comments:

kirana nakia said...

tahniah utk anak menakan hang
dia sekolah mana?

ejaescobart said...

anak menakan aku skolah kat Meru..