Sunday, December 5, 2010

berita sedih yang aku terima...

malam tadi.. lepas je aku post entry terakhir en suami dapat call dari abang ipaq yang dok Singapura.. hati aku dah berdebar dah ni.. sebabnye abang ipar en suami biasa hantar sms je..

lepas je en suami cakap dengan abg ipar (biras aku laa kan?) dia bagitau pasal mak mentua (MIL) aku.. aisey.. bab ni yang aku tak gemor dengaq ni.. cam tak bess je crita yang nak kluaq dari mulut en suami..

cenggini.. berita terkini MIL aku mengalami penyakit reput tulang.. dah lebih menyedihkan di tahap agak parah.. jadi nye sekarang ni MIL aku akan jalani rawatan di Melaka.. nama tempat aku pun tak pasti.. dan tempoh rawatan selama 44 hari..

memang aku terkejut.. pasalnye MIL aku sorang yang aktif.. memang tak pernah dok diam.. ada je kerja yang nak dibuat.. tambah dengan rutin harian nya mengajar org mengaji di sekitar Singapura.. utk pengetahuan, MIL aku tak memandu.. dia sorang pengguna public transport dari dulu sampai sekarang.. kalau aku kluaq berjalan dengan dia.. terus terang aku cakap.. aku memang kalah.. dan selalunya aku hanya jalan jauh di belakang dia.. huhu..

Ya Allah.. padamu aku mohon... Kau berikan mertua ku kesihatan yang baik.. Kau pulihkan lah penyakitnya Allah.. aminn.. ya rabbal alamin...

9 comments:

nurs said...

ingin berkenalan dengan MIL mengajar ngaji. saya disini ingin belajar :)
muga dikurniakan kesembuhan dan dapat mengajar semula.

azieazah said...

Aminnn...

moga segera sembuh dan terus diberikan kesejahteraan.

kirana nakia said...

Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik kepada mak mentua hang Ja supaya lebih ramai orang singapore yang mengenal kalamNya

ejaescobart said...

nursalmah,

MIL saya bernama Zainab bt Tamin.. tinggal di Pasir Ris.. biasa dia mengajar di rumah jugak di masjid.. beliau jugak ada mengikuti kelas2 di masjid2 sekitar Singapura..

ejaescobart said...

kak Azie,

terima kasih.. moga Allah makbulkan doa kita..

ejaescobart said...

Kia,
InsyaALLAH..

niksas said...

amin...
eja...ko gi Melaka ke nanti?

ejaescobart said...

nik,

tak sure lagi.. masih lam planning..

nurs said...

pasir ris jauh juga, saya disebelah barat, nanti bila ustazah dah sembuh beritahu, boleh saya hubungi :)