Thursday, December 9, 2010

Jusco tak bagi plastik??

Selasa kemarin masa ke Jaya Jusco aku tengok org yang beli barang bawak macam tu je.. maksud aku tak bawak dalam beg plastik cam selalu tu.. heran jugak.. Jusco dah abis bekalan plastik ke? ok tak pe lagi.. mungkin aku silap tgk kot..

bila time aku nak bayar seluar yang aku beli tu.. aku terkejut sebab cashier tu hulur seluar kat aku cenggitu je.. haiks?! apa pasai pulak.. sebab aku beli sehelai tak yah buh plastik ke? ke sebab dia tengok aku bawak stoller jadi aku leh letak dalam stoller tu?

mujur laa cashier tu bijak meneka ekspresi wajah aku yang cute mute ala2 Lisa Surihani.. (why Lisa Surihani? ... saja suka.. yang tu nama terlintas waktu ni..)..

cashier tu bagitau setiap hari selasa Jusco buat kempen tak nak guna plastik.. jadinya sapa2 yang nak bershopping pada hari selasa kena laa bawak beg plastik sendri.. tak pun bawak laa karung guni sendri kalau barang yang di beli agak2 tak muat plastik..

huhu.. mujur aku tak beli banyak ari tu.. jadi nye seluar tu aku kepik celah keti je laa.. masa nak masuk lam keta.. (eh! keti aku wangii laa.... :P)


no plastic bag please...



* sebelum ni kempen tanpa beg plastik pada hari sabtu.. mungkin ditambah bilangan hari kot.. maklumla.. jarang bershopping kurang sket laa prihatinnya..

1 comment:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

aah la..slalunya ari sabtu jek...ok, so pas nih selasa pun kena bwk bag sndri la jwpnya..