Tuesday, December 21, 2010

rinduku terubat...

Rabu lepas aku ke pasar pagi kat Pekan Baru Parit Usop.. niat nak cari lauk sket memandangkan mentua aku nak kena pantang bab2 makan ni.. sesambey tu nak carik track bottom utk hero kecik..

sambil2 jalan cuci mata tu.. cemacam hasil kampung yang dijual.. dari ulam2, sampai la ke ikan.. ikan yang pelik aku tak penah jumpa pun ada.. tapi tu laa aku nak snap gambaq terasa cam malu plak.. nasa dok jalan tu tetiba aku terbau sesuatu yang dah lama aku tak hidu.. aku toleh kat en suami.. dia dah sengih.. paham le tu.. menda tu yang aku carik2 selama ni..

huhu.. cam org mengidam je bila aku nampak pakcik tu dok panggang otak2.. (jgn pk lebih2 ye..) pergh.. nasib baik tak meleleh air liur tang tu.. mula2 tanya harga je dulu.. harga ada naik sket laa kalau nak bandingkan masa aku kat maktab dulu.. tapi tak kisah laa.. janji leh makan.. terus aku order 10.. 10 je?? haa.. jangan tak tau.. 9 dari 10 tu aku je yang ngadapnye.. en suami dapat makan 1 je.. hehehe...

memang heaven laa bila dapat makan otak2 time panas2.. hero kecik pun makan jugak.. aku ni jenuh dok tahan pedas.. si kecik ni selamber je makan.. huh! memang anak Jawa betol laa dia ni.. :P.. kemdian singgah gerai jual baju2 plak.. ada nampak seluar yang aku memang dok cari.. tanya saiz ada.. terus amik sehelai.. kena pulak harga lagi murah dari biasa.. apa lagi.. terus amik tak pikir panjang dah..

seluaq hero kecik dapat laa jugak beli.. alang2 mai jauh2 terus beli 2 helai.. utk mentua beli ayam je sekoq.. en suami nak beli kulit lembu nak ajaq aku makan masakan org sana.. hish! tak tergamak pulak aku nak makan.. mungkin sebab aku tengok kulit tu mentah kot.. kalau dah siap masak boleh jadi aku baham jugak.. huhu

No comments: