Saturday, December 4, 2010

musim konvo : teringat zaman silam..

minggu2 yang sibuk bagi para graduan IPT.. samada awam @ swasta.. yang belum grad dah bleh tarik napas lega sebab exam baru je habis.. boleh laa cuti panjang.. nak buat part time pun boleh.. ala.. keja kat Watson's ke.. Guardian ke.. janji masyukk..

tahniah buat yang akan @ telah naik stage utk terima anugerah masing.. samada diploma @ ijazah.. mana yang dapat selempang aka Anugerah Naib Canselor..(UiTM) aku memang tabik springg!!! bukan senang woo nak pakai selempang tu.. hanya manusia2 terpilih je yang dapat.. (bak kata kawan aku masa study dulu..)

hish! rindunya zaman2 study dulu.. teringat bilik2 kuliah.. lecturer yang macam2 ragam.. (student dia 2X5 je..) ntah ada lagi ke tak lecturer Pn Intan, Prof Dr. Hjh Kafilah Din, Dr Azmi.. ntah2 ada yang dah pencen..

kalau di Arau.. lecturer yang masih aku ingat nama.. (ceh! apa punya student bleh lupa nama lecturer..) antaranya.. En Jamaludin, Dr I. M Reddy (dah meninggal rasanya.. lecturer import dari India..) aisey.. tak leh nak recall plak lecturer yang ajor aku Water & Waste Water Eng tu.. dia memang best! thumbs up.. aku memang suka lecturer ni.. tapi aku pulak laa short memory.. leh lupa nama dia..

tak kira laa ingat nama ke tak.. yang pasti aku sangat2 berterima kasih pada dorang ni.. walaupun apa yang aku dah belajar dulu tak menjurus kepada kerjaya aku sekarang.. terima kasih.. terima kasih..



p/s: to kak Azie, tahniah.. Amoi dapat pakai selempang tu.. tabik spring la!!!

4 comments:

azieazah said...

EJA, terimakasihhhh...
Yang benaqnya, Kak Azie sendiri tak tau pasai selempang pink tu, sbb kita ni tak skulah tinggi cam dia.

Pagi nak naik stage, dia sms soh mai awai sebab dia pakai selempang khas tu. Sebab tu la kami kalut dan tak sempat masuk dewan pun...

Yang benaqnya lagi, dia dapat 4 sem lebih dari 3.6, dan 2 sem yang 4 Flat..

ejaescobart said...

tu la eja tabik springg kat dak amoi.. pasai bukan senang nak maintain 'DL' every semester...


* tau susah payah nak maintain pointer..

'DL' = dean's list

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

en khairi kot kan..yg garang bak petir tu..tp best dia ajar...

dan k.eja lupa mr aqraz nabi khan...yg renjong tu..hehehe

ejaescobart said...

benz, betul laa cik khairi.. memang lawak laa dia tu.. tapi dia garang kena tempat..

dr iqraz.. ingat2.. bagi markah kosong..dia tulis zero tapi tak buh 0 pasal dia tau budak2 dia cerdik.. satni bleh tambah 10 kat depan kosong jadi seratus.. heheh.. lawak laa dia tu.. mai kelas naik beskat..