Monday, December 6, 2010

dapat kicap? - bior betoi..

sabtu lepas ikut rombongan pengantin anak jiran rumah aku.. ingatkan yang ngikut tak ramai.. pasai jiran aku cakap adik beradik dia ramai yang tak dapat ikut.. tengok2 dekat 7 biji keta jugak laa yang pi..

sampai je pengantin disambut dengan satu bungkusan.. aku ingatkan nak bagi hadiah.. tapi pelik laa jugak dia bungkus dengan kertas minyak je.. cam parcel dari Pos Malaysia je..

aku tengok kedua-dua pengantin pulun dok koyak pembungkus.. dari selapis jadi dua lapis.. tak jumpak jugak.. koyak lagi.. dan lagi.. kira dekat2 15 minit jugak laa dok tercegat tunggu abih bukak bungkusan... rupa2nya dalam bungkusan tu ada gula2.. pengantin baling gula2 tu ketanah (baling ke campak?) budak2 pun berebut laa kutip.. iskk.. ada lagi ke org buat lagu nih? 1st time tgk...

dah nama pun rombongan pengantin.. makan pun kat meja pengantin la.. dah semestinya lauk2 dia pun yang sedap2 yang hebat2.. definitely aku tak amik laa pic lauk.. kang org kata sewel lak.. antara lauk yg dihidang.. burung puyuh.. (masak apa tatau..), udang berlada.. ikan bawal masak masam manis.. daging korma, ada triffle.. salad buah.. ada lagi.. tapi yg tu aku tak makan jadi aku tak ingat lauk apa.. kalau kat bandar2 lauk2 tu kira biasa laa.,. kat kampung2 ni kira hebat laa kan..

dah nak balik tu mesti laa dapat goodies.. korang penah dapat kicap tak? biasa dalam tu ada sapu tangan la.. potpuri la.. kuih2.. gula2 kerepek2.. kali ni aku dapat kicap sebotol.. tak caya?? iskk.. aku bercakap benar laa.. tak tipu.... dose dose...
dalam satu goodie bag tu ada sebotol kicap.. dah pegi dengan bonda dapat la 2 bags.. ada laa dua botol.. sep duit tak yah beli kicap...


v
.
.
.
v
.
.
.
v


tadaaaa..... ni laa bukti kicap yang aku dapat ari tu.. cap tamin..


kicap lemak manis cap tamin.. err.. sila abaikan botol jem ye.. jem tu aku dapat dari kedai..

4 comments:

Hezrin Ahmad said...

ada... mak aku penah dpt...ni kecik je kan...

Anonymous said...

best la.... tak pernah aku dengar dapat kicap... ni la 1st time...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

ben kawen dulu, umah belah hubby ada buat baling gula2 ngan duit syiling ketanah..berebut org kutip, ada bdk yg xkira apa dah mengutip sampai kan ke bwh krusi pelamin yg ben duduk tu dia terjah..sampai terkejut berdiri ben, sib baik x terbalik..

ejaescobart said...

hezrin, ha`ah kecik je.. bleh laa makan 2,3 kali sebelum abis...

shila, tu la pasal.. pada aku unik..

benz, bayangkan meja makan pengantin terbalik... bleh jadi wedding of the year sungguh ni.. huhu