Wednesday, October 17, 2012

langsing? langsir? ke langsiur?

Rabu..


hari ni memang sejuk sangat.. rasa cam dok kat Cameron Highland.. sebab sepanjang malam hujan.. walaupun tak berapa lebat.. sejuk nye tu membawa ke pagi ni...

hari ni aku dah tak terbabas lagi macam pagi Isnin lepas.. malah aku jadi antara yang terawal sampai.. yay!!!

dek tak tahan menahan sejuk pagi ni.. walaupun lemak2 tepu banyak.. tapi sejuk rasa sampai ke tulang.. jadinya aku ke kantin pagi ni bersarapan.. tapi tak ade laa sarapan yang menarik pun.. sekadar karipap 2 ketul dan teh o suam je.. alhamdulillah kenyang aku pagi ni..

dalam dok menahan sejuk.. datang kak nam sorang ni dok sibuk sebut pasal badan dia yang langsing tu.. langsing laa sanggattt.. (sambil mata ke atas tangan ke dada..) aku tengok kurus kering kerempeng je..






aku ni tak laa nak kisah sangat dia langsing ke apa ke.. bak kata Chef Wan.. ada aku kesah?!!!! 




yang buat kan aku tetiba hilang rasa sejuk terus rasa berapi bila dia dok petik nama aku dua tiga kali... ye.. aku tau aku ni tak langsing cam dia.. aku tak langsing pun ada luak duit kau ke cik kak oii?

dengan mulut ala2 kak nam pepagi ni buatkan aku rasa hilang hormat kat dia... padan le sebelum2 ni aku dengar cikgu2 kat skolah dok cakap kak nam ni bila dia bercakap main ikut sedap je.. sampai ada yang menitis air mata dengan mulut dia yang camtu..

tak pe laa.. nanti aku pi pinjam duit kat koperasi aku nak p London.. baru dia tau sapa yang langsing, langsir atau langsiur.... hahahahahaha





*sometimes it's good to be different.. kan?

No comments: