Tuesday, October 9, 2012

lagi kisah remote control.. huh!

Isnin..

masih kalut dengan kerja sekolah yang tak pernah habis.. betul laa cakap arwah Abah dulu.. kerja cikgu ni tak pernah habis.. kalau nak habis kena laa pencen..

hari Jumaat & Sabtu lepas.. aku diminta menguruskan pasukan bola baling sekolah menyertai Kejohanan Bola Baling Gemilang Bawah 11 Tahun...

bawak 2 pasukan.. tapi perjuangan hanya di pusingan awal... (bagus jugak) dalam hati aku le.. walaupun sedih bila tengok wajah2 anak-anak keletihan menentang pasukan lawan yang sememangnya berkali ganda kuat dan hebat..

dah.. maleh nak cita bab sekolah... alasan GB nak bangunkan sukan sekolah.. masalah utamanya PK Kokurikulum aku ni tak punya sifat sebagai penggerak.. dia cuma gerak-gerakk jari menekan remote control dan menghalakan kepada mangsa2 yang dikehendaki... termasuk lah aku..

tanpa segan silu.. aku mengaku ini tahun kedua aku dah terkena halaan remote kontrolnye... huh! memang berasap je rasa..

untuk meredakan asap yang dok keluar berkepul2 bila mengenangkan kisah bola baling ni.. aku sambung pulak perjuangan aku yang belum lagi selesai...








*oh! malam ni mimpi abam arun ajis laa pulekk... keh keh keh...

2 comments:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

nyampah kalau kena remote slalu..

err, mimpi arun ajis..?? nak join dlm mimpi bley..??

ejaescobart said...

ekekeke... Benz,

nak join bleh jaa... :))