Sunday, October 21, 2012

adakah aku berhalusinasi?

Ahad..

tengah hari tadi masa aku dok boring tak tau nak buat apa.. aku dok kelebek hp.. tengok gambar2 yang aku snap, hero kecik snap..sambil dengar2 rancangan tv.. (aku dengar pasal aku tengok hp je..)

gambar yg aku snap biasanyahal skolah je laa.. sebab nak buat repot.. tambah2 pasal team bola baling tu.. bila aku tengok gambar2 yg si hero amik.. rasa sayu pulak.. kebanyakkan gambar + video yang hero kecik amik adalah gambar2 arwah Bonda... memang sayu laa.. dok terdengar2 lagi suara dia dalam video tu.. walaupun duration tak sampai pun 30 sec..

hampir menitik air mata aku bila tengok video2 tu.. terasa macam arwah Bonda masih ada bersama2 kami dua beranak tadi..

dah abis tengok.. aku ke dapur sebab si hero mintak aku bancuhkan susu.. yang menjadi kepelikkan pada aku ialah tetiba masa aku ke depan nak hulur botol susu pada si hero.. aku terbau macam bau kapur barus.. mula tu aku ingatkan sebab hidung aku berhingus sebab selsema sikit.. aku cuba cari bau tu.. paling kuat di kawasan aku duduk masa dok belek hp tadi.. kemudian bau tu makin lama makin hilang...

dalam hati aku sedekahkan Al Fatihah buat arwah Bonda..




*segala perkara2 ghaib hanya Allah Taala yang Maha Mengetahui.. sesungguhnya kami di rumah ni sangat2 merindui arwah Bonda.. moga rohmu bahagia disana.... aminnn..

**masih keliru..

5 comments:

Acik Erna said...

Assalam..semoga roh benda tenang disana..AlFatihah buat arwah

Acik Erna said...

maaf 'bonda'

azieazah said...

Adakah dia mendengar? Hanya DIA yang Maha Tahu...

rindu sangat tuuu...

ejaescobart said...

Acik Erna,

mudah mudahan.. aminn




kak Azie,

belum pernah lagi dok belek segala gambar + video sejak arwah pergi..
memang betul la kata akak.. rindu sangat... :(

nyanyisunyi said...

Alhamdulillah liza mungkin itu sebagai peringatan supaya sentiasa sedekahkan Ayat suci Alquran kepada arwah...
mudah2an.arwah ditempatkan.dikalangan insan yg beriman..

kak ida mahmud