Wednesday, October 31, 2012

antara harga runtuh dan langit nak runtuh..

masih lagi Rabu..tapi dah malam..


balik dari sekolah tadi terus ajak en suami ke CNI sales point di Nibong Tebal.. tapi memang menebal hati aku dok tunggu depan pintu tapi orangnya tak dak jugak.. mula laa rasa  nak bebai.. last-last google sales point or distribution channel yang ada dekat2 dengan area NT ni.. paling dekat pun di area Perai.. nak tak nak pegi jugak laa lepas aku tercongok cam orang mintak hutang depan kedai tu...

sebenarnya bukan laa nak shopping banyak sangat barang CNI ni pun.. aku cuma beli barang untuk kegunaan sendiri.. tak der pulak niat nak menjual macam orang lain...

aku beli firesens 6 botol.. untuk stok en suami sapu kat belakang dia.. dia ni kerap sakit belakang.. bagus balm ni tak le paneh sangat macam tiger balm tu.. lagipun rasa dia lasting sikit.. (pada aku laa  kan..)



aku beli co-go.. yang ni pun best jugak.. rumah aku ni ada laa cik Li.. dok merayap kat area dapur.. tambah2 musim hujan ni.. yang bestnye bila sembur je di laluan cik Li di sebelah malam..  esoknye dah boleh nampak mayat bergelimpangan.. bukan yang tahap mak bapak.. anak2 kecik pun turut terkorban.. kan senang kerja tak payah nak selongkar kebinet nak menyembur...




nutrimoist ni pun bagus jugak.. tambah2 macam aku yang memang ada hero kecik yang tak tahu nak duduk diam.. krim ni boleh ganti minyak gamat laa.. kalau cedera melecur kena panas cam aku penah kena hari tu memang sesuai sangat laa.. rasa dia pun sejuk je bila disapu pada kulit... cuma masa trajedi tangan aku kena minyak telor tu benda alah ni belum aku beli lagi.. sudahnye berparut laa tangan sebelah.. mujur dah nikah.. kalau belum mau short dalam RM1000 hantaran... wakakakaka...




nak mencukupkan 3 keping duit 50 hengget aku beli chocolate moist cake.. sempena raya haji yang lepas.. boleh laa aku buat makan 3 beranak ganti raya lepas yang langsung tak ada kuih raya..


kek dia memang mabeles..serius..

 
dalam perjalanan nak balik tu kereta dah mula banyak di jalan.. mungkin sebab jam pun dah dekat pukul 5.. orang nak berebut sampai ke rumah dulu.. sempat laa aku snap gambor ni..



 "langit nak runtuh"...



dan sepanjang jalan memang hujan lebat sampai tak berapa nak nampak jalan... sehingga entry ni ditulis hujan masih belum berhenti...


*nampak gaya malam ni makan biskut cicah air teh o laa sambil layan masterchef... :P
**segala ulasan tentang produk tidak ada kena mengena nak promote bisnes MLM ye....ia hanya pendapat pribadi sahaja..

4 comments:

azieazah said...

Dah lamta Kak Azie tak pernah nampak produk CNI ni. Dulu2 sangat popular, pernah la juga makan kek tu segala...

Memang ujan jer skang ni. KL pun, bila petang jer ujan, bila ujan jer, mesti dah petang.

ejaescobart said...

kat PB pun sama kak.. siap ada kawasan yang naik ayaq... depan stesen bas pun naik.. nama ja pusat bandar tapi... nan hado!

Dr K said...

aik, CNI pun ada jual kek ke? ekekekeke..tak pernah tau..

ejaescobart said...

ader... kuih raya suma ada juai..