Sunday, October 14, 2012

ciken rais shop..

Ahad..


semalam lepas pi amik hadiah di Jakel Sungai Petani terus aku singgah ke Village Mall yang tak jauh dari situ.. (kisah amik hadiah nanti aku cita kendian ye..)

orang kat dalam VM tu punya laa ramai.. rupanya ada karnival Indian Bollywood Shopping.. apa lagi.. aku rasa macam kat Bombay laa semalam tu..

dalam dok pusing2 mencari kedai makan.. last last jumpa ciken rais shop je yang tak ramai orang..

dalam dok tunggu order sampai.. sempat laa kami anak beranak dok jamu mata tengok gelagat orang dok membeli barang..

oh ye lupa nak cakap meja yg kami pilih tu dekat dengan kaunter penyediaan makanan.. dalam masa yg sama aku tengok staf & supervisor dia dok kalut check stok.. (rasanya laa kan.. ) sebab aku tengok dari mula aku masuk kedai tu depa dua orang asik dok bukak katup pintu kabinet & laci je..

tetiba.. sorang staf pompuan panjat bangku plastik sambil dok belekstok gelas minuman.. mungkin tak berapa nak tinggi dia boleh pulak pijak kaunter bancuh air dengan kasut.. aku ulang.. KASUT... aduihh!!

yang member dia dok bancuh air utk suami aku tu dah perasan kami dua laki bini dok ushar je staf pompuan tu dok meragaih kaunter air tu .. (meragaih = panjat).. hadoi.. aku rasa cam nak sound pun ada.. tapi sebab aku percaya pada the power of the eye.. aku just tenung je laa depa tu dok buat keja.. supervisor dia pun perasan aku & suami dok tengok.. tapi buat dekk je.. agaknya mata kami ni tak berapa nak power..

kalau laa hampa yang baca berada di tempat aku ni..  apa hampa nak buat?

aku dok tang tu jugak semalam sampai siap makan.. dan aku rasa itu laa kali pertama & terakhir aku masuk ciken rais shop kat situ..




*yang memanjat tu budak 'kita', supervisor dia pun budak 'kita' jugak... :(


No comments: