Monday, October 24, 2011

Edisi Mengomel lagi... -jangan jadi kaduk naik junjung..

Selasa..


Kalian pernah tak bekerja satu tempat dengan sedara sendiri? contoh mak sedara ke, pak sedara ke, sepupu ke.. yang kerja satu tempat bahkan pangkat lebih tinggi.. penah tak?

selama ni aku belum pernah lagi la.. pada pendapat aku la kan.. lebih baik la kita kerja di tempat yang tak ada sangkut paut sedara sendiri.. pada aku la.. situasi ini lebih membuatkan aku berdikari dan boleh meningkatkan keyakinan diri sendiri..

pada orang lain mungkin dengan adanya pak sedara, mak sedara yang berpangkat di tempat kerja, dia rasa dilindungi.. terasa ada 'penyokong' yang boleh sokong segala tindakan di tempat kerja..

ada sokongan tu tak salah.. sekurangnya dapat meningkatkan mutu kerja.. tapi kalau dia rasa dengan adanya pak sedara, mak sedara dalam kelompok kerja sehingga dia rasakan dia pun dah sama taraf (pangkat) dan boleh cakap lebih kurang je dengan rakan sekerja yang lain.. pada aku memang tak berapa nak setuju la..

kadang2 aku tengok orang cam gini ibarat kaduk naik junjung pun tak pe.. kalau dalam miting pun boleh main cakap lebih kurang je.. dah macam tak profesional pada aku la.. nak kata aku professional sangat pun tak jugak.. tapi biar la ada batasan...

mintak maaf la entry kali ni mengarut sikit.. sebabnya dah lama tahan nak cerita.. tapi tak terkeluar pulak idea...malam ni pulak baru keluar...




*mak menakan baru jadi PK belum lagi GB.. kalau jadi pengarah tah cemana pulak kelaku..

No comments: