Wednesday, October 19, 2011

#632 - kisah dua minggu lepas.. hampir terbabas

dah Rabu...


dalam dok pikir nak post entry pasal apa.. jari ni klik la merata folder dalam laptop ni.. akhirnya jumpak jugak la gambar2 yang aku snap guna henpon cap ayam masa aku ke Kelantan dua minggu lepas... mujur laa tak terbabas kalu tak memang jadi gambar basi laa nanti...


lepas je aku dapat tau puan GB sain surat cuti.. terus rasa macam nak lompat bintang.. tak sebab aku sedar diri.. aku hanya lompat dalam hati je.. hehehe.. balik sekolah hari Khamis (6hb lepas).. terus siap2 utk gerak ke Kelantan.. alhamdulillah selamat sampai dalam jangka masa 6 jam walaupun sepanjang perjalanan hujan turun tak berenti...


majlis nikah tu berlangsung Jumaat malam.. pun hujan jugak.. yang sangat lebat.. penat je aku pakai baju cantik-cantik.. (cantik ke????) tapi basah dek hujan.. sebabnya aku yang teruja sangat nak keluar rumah langsung tak capai payung yang bergayutan di bumbung rumah tu.. akibatnya sekaki payung nak dikongsi 2-3 orang yang saiz badan adalah lebih dari satu XL... :P


keesokkan harinya.. yang sangat aku nantikan... nak menabur duit di Pasar Siti Khadijah.. konon macam la banyak sangat duit nye.. sebenarnya yang membeli belah Bonda dgn en suami je.. aku ni tukang angkut barang masuk kereta je.. ala barang yang biasa kita nak borong bila ada di sana.. Bonda borong keropok sira sebanyak dua bundle.. dapat harga special sebab selalu sangat p shopping kedai Kak Mah ni..

penat borong kopok.. aku ajak Bonda & en suami makan.. lapor.. tempat makan yang paling dekat.. kat area Muzium Perang tu.. tengok ramai orang kami pun singgah...

tengok orang pakat angkut lauk (konsep layan diri)... aku pun sibuk la menyelit nak amik lauk.. dah kenyang suma, terus gerak singgah rumah pengantin.. sesi salam menyalam.. lepas tu terus cargas balik... pun hujan sepanjang jalan... alhamdulillah selamat sampai 11:30 malam..





sementara tunggu aku angkut barang masuk boot.. posing dulu... hehe







nasi 4 pinggan, ayam, ikan, patin masak tempoyak, ulam,
sirap selasih satu jug (tak masuk gambar) = RM19







sini la tempatnye...




*masih teringat kerangupan ayam goreng...

No comments: