Friday, July 9, 2010

salam.. aku agak sibuk kebelakangan ni.. mengejar dateline utk siapkan kupon.. walaupun bukan aku yang buat kupon tu.. hehehe.. tapi aku sibuk jugak laa dok tolong AJK siapkan kupon.. mane nak gunting nye la.. nak susun no siri laa.. lagi satu yang buatkan aku bertambah sibuk.. (ceh.. yo-yo o je..) sebab jadual waktu dah bertukar.. kali ni jadual aku agak penuh di sebelah pagi (sebelum rehat) so bila time aku free lepas rehat tu dah nak pulun wat handouts utk budak2 plak..

lagi satu.. (aku suka no satu.. :P) sebab aku agak bengang sket semlm.. so aku x der mood nak menulis... punca nye berebut menu.. cam kelakar je kan? berebut menu.. kalau berebut benda lain ok laa jugak kot aku rasa..

pagi semlm.. sampai je skolah aku tanya laa one of cikgu yang nak bukak gerai jugak untuk hari kantin nanti.. aku tanya pasai menu dorang coz hari rabu tu aku dengar2 salah satu menu dorang nak jual tu adalah menu yg aku dah booking awal2 lagi.. bila dah tanya tu memang betul laa dorang pun nak meniaga benda yang sama jugak..

aku cuba berdiplomasi dengan penuh sopan santun... tapi nampak gaya dorang berkeras nak jual jugak.. eh lupa plak aku nak bagitau.. menu yg jadi rebutan tu dadih.. (dadih?? apa barang nak berebut dadih kan?? tapi disebabkan aku dah booked nak jual dadih aku akan pertahankan jugak...) dan utk pengetahuan korang dadih yang dorang nak jual tu nak tempah kat orang yang sama aku tempah.. amcam? best x???

cikgu tu bleh plak cakap kat aku "kami x juai banyak, cuma 30 bekas je.." dalam ati aku.. dari amik 30 baik korang jual sume je.. x de laa ati aku sakit..

yang bleh jadi berebut dadih tu pasal.. group cikgu tu pada mulanya x mau amik bahagian meniaga hari kantin.. tapi dek sebab GB aku menggunakan kuasa veto dia, so kena laa suma buat jugak hari kantin tu.. masa kami cikgu2 yang menurut perintah ni dok bincang sesama kuncu2 menu nak meniaga, group cikgu tu dengan rileks dan penuh konfiden cakap nak meniaga kuih2 je.. kira senang cakap dorang ni x mau meniaga benda2 yang renyah nak kena masak bagai.. kira nak short cut je laa.. dah nak short cut tu sudah pi laa kan.. tapi nak caras org lain punya menu pahal plak?

dadih lagu ni laa yg dorang nak tu.. (pic ankel gugel)

lepas je cikgu tu sound aku dia nak jual 30 bekas tu.. aku mulanya rasa malas nak berebut.. aku ni bukan apa.. aku pikir kan cikgu tu lagi tua dari aku.. dan lagi aku ni bila bab nak berebut ni karang silap2 yang keluar dari mulut aku bukan yang indah2 dah.. yang nista2 belaka .... itu yg aku x mau... jadi kekononnya aku nak mengalah laa.. tapi aku masih ada rasa simpati.. bukan simpati kat group cikgu tu tapi aku sian kat org yang aku dah tempah awal2 tu.. jadi aku pertahankan abis-abisan dadih aku tu..


dan kemenangan berpihak pada aku.. yehaaahhh!!!!! time tu terngiang2 di telinga aku ..lagu ni... hehehhe....



No comments: