Wednesday, October 14, 2009

boleh ke?

salam.. tadi pagi masa on the way ke skolah aku dengaq radio HotFM.. topik pagi nih perkahwinan yang pelik.. ada satu panggilan tu bagitau paktam dan maktam dia bercerai.. kemudian masing2 berkahwin lain... majis buat serentak.. yang pelik tu.. maktam kahwin dengan lelaki lain. tapi paktam kahwin dengan ibu kepada maktam.. macam ada yang tak kena je..

lepas tu ada pulak pemanggil komen crita tu.. katanya hukum haram kalau bekas menantu berkahwin dengan bekas mentua.. sebenarnya aku pun bersetuju dengan pemanggil tu..

cuma di sini aku nak minta laa sesiapa yang boleh bagitau aku.. boleh ke bekas menantu kahwin dengan bekas mentua??

3 comments:

azieazah said...

Memang mengelirukan... tapi kalu tengok balik citer P.Ramlee dlm filem Keluarga 69 tu? uishhh ada hukum ker..

Rasanya bolehhh kot.. sbb dia dah bercerai dgn isteri/suami

Wallahualam..

SuriYati said...

mmm...setahu suri lah akak...kalau bekas suami mak, tk boleh kawen dgn anak nye....bekas suami anak mesti tk boleh kawin dengan mak nye jugak...tp kalau kawin dgn kakak/adik bekas isterinye boleh...

hezrin said...

xboleh... perkahwinan tu xsah... walaupun dah cerai menantu dan mertua masih muhrim...