Monday, December 3, 2012

perginya tak kan kembali.. AL FATIHAH buatmu sahabat.. ~~mood nak nangis..

Sabtu..

rasa berat hati nak ke padang yang besar... tapi dek pujukan hero kecik aku gagahkan jugak.. ye laa hidung aku dah tersumbat tekak pun dah mula rasa sempit... memang rasa tak seronok nak jalan pun..

dalam perjalanan, rasa jantung bagai di sentap sekejap.. depan mata sendiri aku lihat kemalangan yang jugak nyaris melibatkan kami anak beranak.. di lorong sebelah kanan, sebuah van hilang kawalan cuba mengelak dari melanggar kenderaan di depannya aku nampak keadaannya ke kiri dan ke kanan sebelum berhenti.. berhenti sebab di langgar dek kereta honda yang berada di hadapan kereta aku.. en suami sedaya upaya brek untuk mengelak dari melanggar belakang honda tersebut.. aku pulak memang berserah pada Allah bila nampak myvi dari belakang meluru.. tapi myvi di belakang tiba-tiba berhenti.. bila aku toleh aku nampak myvi tu dah kena langgar dengan sebuah lagi honda.. alhamdulillah kereta kami yang berada di tengah-tengah selamat tak ada apa2 yang berlaku..

hati semakin berat.. bila teringatkan insiden tersebut.. sebab nak hilangkan rasa terkejut aku layan FB di henfon.. ingatkan memang boleh hilang laa raa terkejut.. tapi bertambah dengan satu lagi berita sedih dari status rakan FB.. sahabat aku sejak kecil kemalangan di Kuala Kangsar.. di khabarkan anaknya yang baru 1 tahun 5 bulan meninggal dunia... sepanjang perjalanan aku mengikuti info yang kawan-kawan update..

Allah lebih mengetahui segala-galanya.. sahabatku kembali ke rahmatullah lepas 3 jam di masukkan ke wad ICU..

nak tulis panjang2 tak dapat nak tahan air mata.. aku hanya mampu panjatkan doa agar rohnya di himpun bersama para solihin.. aminn.. ya rabb..


*ada keluar berita kat SINI..


2 comments:

Syaz Blackrose said...

Moga arwah di tempatkan di kalangan orang yang beriman...

ejaescobart said...

mudah mudahan cenggitu laa Syah..