Sunday, December 30, 2012

Jenayah tak mengenal lokasi..

Ahad..


manusia sekarang makin rakus.. tak mengenal erti perikemanusiaan... macam-macam kes kita dengar @ baca yang dulu memang tak penah dengar.. kalau kes rogol pun jarang-jarang nak keluar dalam berita.. tak macam sekarang..


tempat aku tinggal pun bukan lah pekan besar.. jauh sekali bandar raya.. masih tak terlepas dengan kes-kes jenayah.. sebelum ni kes ragut.. mangsa baru keluar kereta nak melintas jalan pun boleh jadi mangsa..

makcik tua pun boleh jadi mangsa.. penjenayah menyamar konon kru rancangan BersamaMu nak buat tinjauan kesusahan mangsa.. bila dah dibenarkan masuk rumah lain pulak jadi nya.. ada yang sampai trauma sebab teringatkan saat pisau diletakkan di leher oleh penyangak durjana tu..

terbaru kes rompakan kedai emas di Pusat Bandar Parit Buntar.. kejadian berlaku tengah hari.. perompak sempat lepaskan tembakan ke tayar kereta polis sekaligus berjaya lepaskan diri.. memang licik.. pasti perancangan dah di buat dah lama. dikhabarkan perompak datang berempat.. dua masuk ke kedai sorang tunggu di luar premis.. yang sorang lagi driver..

aku sempat share pic yang di snap oleh seorang bapa dari kawan aku yang ada di kedai berhampiran (selang dua pintu dari kedai emas) di FB.. tapi tak sempat nak post dalam entry..

aku berdoa agar warga Parit Buntar sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dari sebarang musibah.. aamiin..




*salute dengan pakcik yang berani snap pic ni.. walaupun dari dalam kedai.. kalau aku di tempat kejadian memang duduk menyorok dah..

3 comments:

citarasa rinduan said...

subhanallah...
penjenayah xkisah sasaran dan tempat.

hati2 tau eja

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

eiii seramnya... penyenajah malaysia dah semakin brani..

ejaescobart said...

Ayu,


memang selalu risau je kalau ke pusat bandar ni.. tambah2 berdua dengan hero kecik je..


Benz,


depa la ni dah macam orang Amerika.. huh!