Friday, August 3, 2012

tertunda..

Jumaat...

sat ja dah Jumaat... aku dah taip entry untuk semalam dan kemarin.. alih2 tak jadi sebab nak upload gambar ada problem laa pulak.. almaklum.. aku belum lagi beli dslr.. amik gambar suma guna henpon samseng je...

perkembangan Bonda nampaknya ada perubahan.. dah ada selera makan, tapi masih lagi lemah.. so, aku memang tak bagi la dia puasa lagi.. takut dia jadi macam hari tu...

dek sebab selera Bonda pun naik turun.. juadah berbuka pun ikut dan apa yang dia nak makan je laa..

hari Rabu dia nak makan gulai kepala ikan.. aku ni dah laa tak pernah buat gulai.. dok tolong tumbuk bawang + potong bawang utk menumis tu selalu laa.. tapi bab nak jadi one man show ni memang laa tak pernah.. dengan penuh tawakal aku buat laa jugak gulai..


kelebek peti ais ada la belen kangkung aku buat gado-gado hari tu... sebab seikat tu punya laa banyak jadi pakai separuh ja... mujuq laa masih elok belum lagi laa tahap dah lecuq... kangkung tu aku buat sayur tumis dengan belacan lempor udang 4 ekor...



gulai kepala ikan (dah ilang kepala sebab kena rembat dulu..), sayur kangkung belacan,
sambal sotong kembang kuncup recycle, kuah sup recycle, coq jagung ulangan..


2 comments:

azieazah said...

Tak kisah ler pandai buat ke idak, dah hajat nak makan tu gagah buat juga la ya?
Asal jadi lauk kata orang. Kira ok ler tu. Coq jagung tu yg tak tahan.

ejaescobart said...

bila pikirkan macam tu yg boleh gagah buat jugak.. coq jagung tu dalam seminggu mesti ada buat.. cucuq wajib dlm umah ni... hehe